Administratör till myndighet inom hälso- och sjukvårdsområdet

Administratör till myndighet inom hälso- och sjukvårdsområdet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till TLV:s vision: Mesta möjliga hälsa för skattepengarna? Med våra olika kompetenser och bakgrunder arbetar vi varje dag för att förverkliga vår vision och nu söker vi dig som också känner ett stort engagemang för vårt uppdrag. Vi sitter i ljusa, fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm, tio minuters promenad från Stockholms central. Kom och arbeta med oss!Som administratör hos oss arbetar du brett mot flera enheter och stödjer kollegor och chefer administrativt utifrån verksamhetens behov. Vi jobbar både med fysiska och digitala möten.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter är varierande i omfattning och karaktär. Du registrerar, diarieför, arkiverar ärenden och är ett stöd till dina kollegor i frågor som rör diarieföring. Du hanterar utlämnanden av allmänna handlingar i nära samarbete med kollegor på enheterna. Nämnden för läkemedelsförmåner och nämnden för statligt tandvårdsstöd är våra beslutande nämnder. När dessa sammanträder är det du som förbereder mötet, skriver protokoll samt ansvarar för arvodesutbetalningar. I dina arbetsuppgifter ingår också att stödja chefer med exempelvis mötesbokningar, utskrifter, publiceringar på webb, IT-beställningar och kontakter med tryckeri och förlag. Du ansvarar för administrationen kring anställning och avlöning av experter och vetenskapliga råd och sköter administrationen av fullmakter från företag och regioner.

Du arbetar självgående och har ett nära samarbete med övriga administratörer på myndigheten. Din organisatoriska tillhörighet är läkemedelsenhet 3 på avdelningen för värdebaserad prissättning.

Vi söker dig som har


• gymnasieutbildning
• flerårig och aktuell erfarenhet av administrativa och samordnande arbetsuppgifter
• goda kunskaper i Office-paketet
• vana vid att mötas digitalt och trygghet i att hantera de system som krävs
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av arbete på statlig myndighet
• arbetat med registratur inklusive diarieföring
• erfarenhet av utlämnande av allmän handling
• kunskap/erfarenhet av W3D3
• erfarenhet från verksamhet inom hälso- och sjukvårdsområdet
• erfarenhet av att arbeta med beslutsfattande grupper, exempelvis nämnd, styrelse eller ledningsgrupp

För att lyckas i denna roll behöver du vara lösningsfokuserad med ett genuint intresse av att ta dig an och lära dig nya IT-system. Du är samarbetsinriktad och har god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du driver ditt arbete framåt genom att strukturera och prioritera arbetsuppgifter samt tar initiativ till förbättringar. Eftersom rollen är omväxlande är det viktigt att du är flexibel och kan utan problem snabbt skifta fokus mellan olika uppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform

Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde

Snarast, enligt överenskommelse.

Övrigt

Vi tillämpar flexibel arbetstid samt viss möjlighet till distansarbete.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer 3636/2023 senast den 27 november 2023.

Vi jobbar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen består av en telefonavstämning, digital intervju, ett arbetsprov samt uppföljande intervju på vårt kontor.

Om TLV
Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, TLV, är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi ansvarar för apotekens handelsmarginal och regler för utbyte av läkemedel samt bedriver tillsyn. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna. Vi erbjuder en attraktiv och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering där du får möjlighet att utvecklas och kan kombinera yrkes- och privatliv, bland annat genom möjligheten att jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vi sitter i fräscha, aktivitetsbaserade lokaler som erbjuder olika typer av arbetsplatser och mötesrum anpassade utifrån den typ av arbete som ska utföras.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tord Sjöberg, Enhetschef
08-568 427 21
Eva Finder, Saco
08-568-420 57
Christian Larsen, ST
08-568 420 61
Tord Sjöberg, Enhetschef
0856842721
Christian Larsen, ST
0856842061
Eva Finder, Saco
0856842057
Jonathan Lind Martinsson, Enhetschef
08-568 420 98
Svante Rasmuson, Enhetschef
0708–63 93 31
Eva Finder, SACO
08-568 420 57 (nås till 3 augusti)
Christian Larsen, ST
08-568 420 61 (nås från 24 juli)

Sammanfattning

Besöksadress

Box 22520 10422
None

Postadress

Box 22520 10422
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024