Administratör till myndighet som verkar för att främja lika rättigheter

Administratör till myndighet som verkar för att främja lika rättigheter

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av administrativt arbete? Känns det lockande att arbeta för en myndighet som bland annat arbetar med att motverka diskriminering? I så fall råder vi dig att läsa vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter en administratör till vår kund, en myndighet som arbetar med att motverka diskriminering och för att främja lika rättigheter och möjligheter. Tjänsten är placerad i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att fungera som administrativt stöd till enheten samt enhets- och sektionscheferna. I arbetet ingår administrativa uppgifter kring hanteringen av ärenden, såsom registrering i myndighetens diarium samt expediering av beslut och andra handlingar.
Andra arbetsuppgifter är exempelvis:
Kopiering, sortering och posthantering
Fakturahantering och enklare inköp
Kalenderhantering, lokalbokning, resebokning
Föra minnesanteckningar vid möten

Dina egenskaper
För att du ska lyckas i ditt uppdrag ser vi att du är en noggrann och strukturerad person. Vi tror att du är en flexibel person med god problemlösningsförmåga. Att ha kontakt med allmänheten är en viktig del av arbetsuppgifterna, du bör därmed ha en god kommunikativ förmåga och ett positivt förhållningssätt till allt du tar dig an.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör eller assistent
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-30. Tillträde 2022-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33345 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024