OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för delaktighet (MFD) har i uppdrag att främja tillgängligheten i samhället för att öka delaktigheten för personer med funktionsnedsättning. Målet är ett hållbart samhälle som är utformat utifrån medborgarnas olika förutsättningar och behov. MFD arbetar med att stödja offentliga och privata verksamheter i detta arbete. MFD är en liten myndighet och det betyder att varje medarbetare spelar stor roll för att lyckas med myndighetens uppdrag.Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar och där vi lär oss när vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Hos oss får du utlopp för den kompetens du kommer in med och du får möjlighet att utvecklas i din roll och vara med att utveckla verksamheten. På MFD arbetar ca 40 personer i lokaler belägna i centrala Sundbyberg. Arbetsgivare: Novare Bemanning.
Har du erfarenhet av koordinering och administration av event, seminarier eller liknande? Brinner du för att arbeta administrativt och trivs i en varierande och bred roll? Vill du också arbeta i ett samhällsviktigt uppdrag där du får möjlighet att göra skillnad för näringslivet, privatpersoner och samhället i stort? Då har vi uppdraget för dig!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi dig som vill arbeta som möteskoordinator på kommunikationsavdelningen hos Myndigheten för delaktighet. Rollen som möteskoordinator är ny på myndigheten. Det finns vissa upparbetade rutiner, men det finns också utrymme för utveckling på flera håll. Du kommer att vara den som håller ihop möten, seminarier och konferenser rent administrativt. Du kommer själv att ansvara för vissa delar medan utredare och kommunikatörer kommer att ansvara för andra delar (som innehåll och kommunikation).
Du blir placerad på sektionen för kommunikation men kommer stötta och samarbeta med hela myndigheten. Sektionen har i uppgift att stödja verksamheten med kommunikation och samordna så att den bidrar till att nå myndighetens gemensamt uppsatta mål. Sektionen skapar tydlig, relevant och trovärdig kommunikation som är till nytta för målgrupperna. På kommunikationssektionen arbetar just nu sex kommunikatörer. Du rapporterar till kommunikationschefen.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Planera, koordinera och administrera våra möten, konferenser och seminarier inkl samarbeta med tekniker och leverantörer
Ta fram och hantera inbjudningslistor, inbjudningar, anmälningar och anmälningsformulär
Boka lokaler/studio, tolkar och hålla i viss teknik
Ansvara för att avropa tjänster i samarbete med upphandlingsfunktionen
Ta fram utvärderingsunderlag, skicka ut och följa upp
Ordna med fika och annan förtäring
Det kan även förekomma behov av stöd inom andra administrativa och praktiska arbetsuppgifter inom myndighetens uppdrag.
Krav för tjänsten
gymnasium eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office (word, excel och power point)
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, där du arbetat med koordinering och administration av event, seminarier, konferenser, utbildningar eller liknande
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande krav
erfarenhet av att ha jobbat i enkätverktyget Webropool
erfarenhet av digitala mötesverktyg som t ex zoom och uppkoppling i fysiska möten.
två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, där du arbetat med koordinering och administration av event, seminarier, konferenser, utbildningar eller liknande
Personliga egenskaper
Vi söker dig med ett stort intresse för service. Du är ordningsam och har förmågan att ha fler aktiviteter igång samtidigt. Du är självgående och driven och du tycker det är roligt med varierade arbetsuppgifter där inget är för litet eller för stort. Du har förmågan att skapa relationer och du tvekar inte att bidra där det behövs. Myndigheten fäster stor vikt vid personlig lämplighet. MFD strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka i verksamheten.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med start omgående och pågår året ut, med möjlighet till förlängning. Stationeringsort är Stockholm, Sundbyberg.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-01-08. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.