Administratör till Myndigheten för press, radio och tv i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att bli anställd av Novare Bemanning och arbeta på uppdrag hos Myndigheten för press, radio och tv. Myndigheten för press, radio och tv arbetar för yttrandefrihet och mångfald på mediemarknaden, där flera röster kommer till tals och att konsumenten ska ha tillgång till ett brett och tillgängligt utbud i radio, tv och nyhetsmedier. MPRT är en relativt liten myndighet med drygt 40 anställda fördelade på fyra enheter - Ansökan, Tillsyn, Administration samt Kommunikation och omvärld. I och med att myndigheten är relativt liten, får du ta stort ansvar och har inflytande även i din roll som konsult.




Vill du arbeta brett inom administration och service? Är du en person som drivs av att ha en bred roll där du blir spindeln i nätet? Då har vi tjänsten för dig! I rollen som administratör på Myndigheten för press, radio och tv kommer du att erbjudas en spännande vardag där du samtidigt får göra samhällsnytta och arbeta för yttrandefrihet och mångfald på Sveriges mediemarknad.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker Myndigheten för press, radio och tv dig som vill arbeta brett inom administration och service. MPRT arbetar för yttrandefrihet och mångfald på mediemarknaden, där flera röster kommer till tals och att konsumenten ska ha tillgång till ett brett och tillgängligt utbud i radio, tv och nyhetsmedier.

I rollen som administratör kommer du att arbeta med allt från att hantera receptionen, ansvara för lokalerna, beställa kontorsmaterial, mötesservice, boka resor, assistera i handläggning och biträda registratorer och ekonomi/personalhandläggare. Du erbjuds en bred och varierande roll där din flexibla inställning till vad dagen har att erbjuda är av stor vikt.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Ansvara för reception, växel och posthantering (t.ex. besökare, telefonlistor, sjukanmälan och passerkort)
Ansvara för lokalerna så att arbetet flyter smidigt. Kontaktperson gentemot externa aktörer t.ex. städentreprenör
Beställa kontorsmaterial, matvaror, service/påfyllnad till kaffeautomat, prenumerationer och böcker, felanmälan/service av lokalerna
Ansvara för ordning i kök samt kopieringsrum och förråd (inkl. fylla på papper i kopiatorer, returhantering mm)
Ansvara för mötesservice – iordningställa lokaler och förtäring vid nämndmöten och andra externa besök
Vara behjälplig att boka resor och konferenser
Ansvara för intern avtalsdatabas
Biträda registratorerna (t.ex. registrera och expediera ärenden)
Assistera i handläggning (t.ex. brevsvar)
Biträda ekonomi/personalhandläggaren samt ledningsgruppen vid behov
Utföra övriga sedvanliga assistentuppgifter


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
god datorvana
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Tjänsten innebär självständigt arbete men också mycket samarbete med andra vilket förutsätter ett flexibelt, ansvarstagande och initiativrikt förhållningssätt. Tjänsten kräver mycket god administrativ förmåga, mycket god serviceförmåga samt mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid från och med den 9 maj 2022 till och med den 31 december 2022 med möjlighet till förlängning till och med juni 2023.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-04-18. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024