Administratör till myndighetsutövning barn och unga

Administratör till myndighetsutövning barn och unga

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.



Om oss
Utredningsenhet barn och unga är en stor enhet, med cirka 45 medarbetare.

Vi hanterar dagligen en mängd arbetsuppgifter som rör myndighetsutövning gällande barn och unga, där rättssäkerhet och ett gott bemötande är centralt för vår verksamhet.

Vi tillämpar flextid och arbetsplatsen finns i kommunhuset Kristallen, i nära anslutning till Lunds centralstation.

Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du att arbeta inom flera administrativa områden inom bland annat ekonomi och personal. Inom ekonomiadministration blir det din uppgift att hantera fakturor, konteringar, inköp och beställningar via ekonomisystemet Raindance. Inom personaladministration arbetar du bland annat med att kontrollera och godkänna medarbetares registreringar, lägga in anställningar och scheman i HR-systemet Visma Personec P.

I din roll ingår att ha mycket kontakt med förvaltningens HR-administratör samt kommunens Löneservice. I tjänsten ingår även annan administration som bland annat innefattar ansvar för posthantering och arkivering, hantering av utskick av olika slag, att föra protokoll och minnesanteckningar men även framtagande av olika typer av underlag för statistik och uppföljning.

Vi söker dig som
Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning inom personaladministration ser vi det som meriterande.

Du trivs med ett självständigt arbete, är strukturerad i ditt arbetssätt och har erfarenhet av administration i din tidigare yrkesroll. Du har goda kunskaper om officepaketet och känner dig bekväm med digitala verktyg, har du även arbetat inom våra system Raindance och Visma Personec P, är det en stor fördel.

För att lyckas i din roll är det viktigt att du är relationsskapande och serviceinriktad, du kan omsätta data till analyser och presentera detta på ett pedagogiskt sätt.

Du har en god nivå i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt.

För att du ska trivas, utvecklas och samtidigt göra ett bra arbete tror vi att du:
-har ett självständigt arbetssätt

-tycker om att vara hjälpsam och att bidra till helheten utifrån ditt administrativa perspektiv

-kan själv lyfta fram förbättringsområden och ta initiativ till utveckling

Vi är en stor enhet, men som tillsammans tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet, känna att vi gör skillnad för dem vi finns till för samt ha en nära och öppen dialog med varandra.

Låter det som ett jobb som passar dig? Välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2021
  • Ansök senast: 7 januari 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024