OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den första januari 2020 bildades Nämnden för prövning av oredlighet i forskning (Npof) som är en statlig myndighet. Nämnden har regeringens uppdrag att utreda och pröva frågor om oredlighet i forskning, frågor som tidigare prövades av de svenska lärosätena. Nämnden ska bidra till att god forskningssed upprätthålls i Sverige. Nu har du chansen att arbeta i och stödja Npof:s kansli. Etikprövningsmyndigheten är värdmyndighet för Npof och söker nu en administratör som ska arbeta i nämndens verksamhet.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att stödja nämnden administrativt i dess arbete med utredning och prövning av oredlighet i forskning. Arbetet kommer att ha fokus på daglig hantering av post, diarieföring, och telefon till myndigheten. Tjänsten omfattar också arkivering och skanning av handlingar, administrering av myndighetens webbplats, mötesförberedelser, resebokningar och beställningar av kontorsmaterial. Det kan också bli aktuellt med administrering av avrop och direktupphandlingar, sammanställningar av underlag inför arvodesutbetalningar samt kommunicering enligt standardmallar till olika parter i prövningsverksamheten. Myndigheten är i en uppbyggnadsfas och du kommer vara delaktig i utvecklingen av verksamheten och ytterligare uppgifter kan därför tillkomma efter hand.
Kvalifikationskrav och erfarenheter
Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete
Goda kunskaper i Office-paketet
Goda IT-kunskaper
Vana att föra mötesanteckningar
Det är meriterande om du har erfarenheter av arbete med följande
Korrekturläsning
Webbredigering
Diarieföring
Kommunikation
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du ett proaktivt synsätt, är strukturerad, noggrann och planerar och organiserar ditt arbete väl. Du har lätt för att sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter. Du trivs med administrativt arbete och tycker om att ge bra service och stöd. I tjänsten uppstår ofta oförutsedda händelser och förändrade förutsättningar, vilket ställer krav på lösningsorientering, flexibilitet och gott omdöme. Därför söker vi dig som ser möjligheterna i förändring och som har lätt att anpassa dig efter nya situationer. Att arbeta digitalt är en självklarhet för dig. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och ha tålamod. Du har hög social kompetens och en god kommunikativ förmåga, både skriftlig och muntlig och trivs med många kontaktytor. Du trivs med att arbeta i grupp men är även bekväm i en självständig roll som kräver initiativtagande och eget beslutsfattande.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Provanställning kan komma att tillämpas. Etikprövningsmyndigheten är arbetsgivare och du kommer att ha din arbetsplats på nämndens kontor i centrala Uppsala.
Så ansöker du
Du skickar personligt brev och CV via e-post till registrator@etikprovning.se senast 15 februari 2021. I e-postens ämnesrad anger du ditt namn (för- och efternamn) samt dnr 2021-00438.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta personalansvarig chef Karin Nylén (kanslichef vid Npof), karin.nylen@oredlighetsprovning.se, 010-457 33 22, eller någon av de andra kontaktpersonerna.
Etikprövningsmyndigheten värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.