OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är en medlems- och arbetsgivarorganisation för Sveriges kommuner och regioner. Genom kunskap, råd och service till våra medlemmar stärker vi dem i deras uppdrag att utveckla välfärden för alla medborgare. Vi är en mötesplats för kommuner och regioner och tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärd utifrån medborgarnas behov i hela landet. SKR:s vision tar sikte på att det framgångsrika Sverige skapas lokalt. Vi påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på hur vi bäst utvecklar demokrati och välfärd.
SKR har ca 500 medarbetare och kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm. Som medarbetare på SKR har du flexibilitet att arbeta delvis på kontoret och delvis från annan plats, med utgångspunkt i verksamhetens behov. Hos oss finns möjligheter för dig som vill förändra, förnya och förbättra.
Sektionen för data och analys tillhör Avdelningen för vård och omsorg. Sektionen har i uppdrag att stödja regioner och kommuner i att nyttja data och statistik som en strategisk resurs för sin ledning, styrning och verksamhetsutveckling inom vård- och omsorgsområdet. Sektionen agerar stödfunktion för medlemmarnas samverkan, strukturer och satsningar inom området och bidrar till ändamålsenlig intressebevakning.
Sektionen för data och analys söker nu en medarbetare till en tjänst som kvalificerad administratör och som vill vara en del av teamet i stödfunktionen för Nationella Kvalitetsregister. Läs mer om arbetet med Nationella Kvalitetsregister här: https://skr.se/kvalitetsregister.32864.html
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är serviceinriktad, tillmötesgående och flexibel samt tycker om att fungera i ett team med olika kompetenser.
Dina arbetsuppgifter inkluderar allt från ekonomi- och mötesadministration, administrativt stöd till olika grupperingar inom kvalitetsregisterorganisationen, till stöd för projektledning och projektplanering. Tyngdpunkten ligger på att hantera fakturor, följa upp budget, avtalshantering, hantera utskick och mötesadministration, inklusive att i vissa fall föra protokoll.
I rollen som administratör ingår även ärendekoordinering och arbete för att säkerställa en effektiv elektronisk dokument- och ärendehantering. Vidare ingår att ge enklare support till användare av ett webbaserat ansöknings- och redovisningssystem. I uppdraget ingår även att bistå i stödfunktionens uppdrag att stödja och samordna arbetet på den nationella nivån.
I din roll kommer du har ett nära samarbete med nyckelpersoner från avdelningen för ledningsstöd. Avdelningen för ledningsstöd har ansvar för våra administrativa processer och kommer ge dig verktyg och förutsättningar så att du kan genomföra ditt uppdrag i enlighet SKR:s processer.
KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning eller högre utbildning, gärna med ekonomisk inriktning.
För att lyckas i rollen som administratör trivs du med att vara den som har en god överblick över vad som behöver göras och du har en stark känsla för service. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och är en god organisatör. Du kan ta egna initiativ och hjälper gärna till där det behövs. Det du inte redan kan tar du reda på.
Du är skicklig på att strukturera ditt arbete och säkerställer att uppgifter slutförs. Du arbetar bra med andra och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Du har erfarenhet av att arbeta med fakturahantering, ekonomiuppföljning samt avtalshantering. Du är bra på att formulera dig i skift, och det du skriver är tydligt och lättläst.
Du har goda IT-kunskaper och ser möjligheterna i ett digitaliserat arbetssätt. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Erfarenhet av Public 360°, Delegia, och Projectplace, är meriterande.