OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som är trygg i din roll som administratör! Du gillar att ta eget ansvar och utföra ditt arbete med fokus på kvalité och service. Vi vill att du har en positiv inställning och har lätt för att samarbeta tillsammans med dina kollegor. Vill du dessutom verka i ett bolag som har vind i segel, och nya utmaningar runt knuten, då ska du komma till oss. Vi behöver dig som ett nav på huvudkontoret i Öjebyn!
Hos oss har du möjligheten att skapa de rutiner och den ordning som krävs för att göra ett fullgott arbete, vi kommer att lyssna in dina förslag och ideér då vi alltid strävar efter förbättringar som leder till enkelhet i vår vardag. Du liksom resten av oss är den länk som kommer att bygga Nordtool vidare!
Tjänsten
Här kommer du att ansvara för administration av den löpande verksamheten inom avdelningen/filialen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna och resultatet som ska nås med det utförda arbetet är:
Efterleva och verkar för en god arbetsmiljö
Viss telefonservice ej systemansvarig
Hantering av ordersedlar, följe- och fraktsedlar
Hantering av fakturor, konteringoch inköp av kontorsmaterial
Upprätthålla service och funktion av kontorsmaskiner
Att arbeta med ständiga förbättringar i vårt administrativa system och rutiner
Slutligen kommer du vara en resurs för våra projektledare inom projektsamordning/assist/uppföljning
Vem kommer trivas med oss?
Vi jobbar mycket med att utveckla och effektivisera våra rutiner och system så vi ser gärna att du har intresse av att jobba med utvecklingsfrågor inom ekonomi- och affärssystemområdet, vårt system är monitor. Vi värderar dina personliga egenskaper högt och för denna roll ser vi en social och engagerad person som framgångsrikt lyckas i sin roll. Du ser möjligheter och motiveras av att få utveckla, du är strukturerad och har förmågan att planera och prioritera i dina arbeten. Vi tror också att du är initiativtagande och när du väl sätter igång aktiviteter så ser du till att de blir ordentligt utförda. Slutligen tror vi också att du är en social person som gillar att ha med människor att göra. .För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha en god förståelse för service, affären och en analytisk förmåga. Du kan arbeta självständigt, fatta egna beslut och upprätthålla goda relationer externt och internt.
Vi söker dig som
Gärna har erfarenhet inom tillverkande industri, samt tidigare arbetat med projektlsamordning eller som projektassistent. Din erfarenhet kombinerat med ett bra förståelse för branschen är viktigare än utbildning, Akademisk utbildning är ej ett krav men eftergymnisial utbildning och gärna inom ekonomi och administration ser vi som meriterande, så även kunskaper i vårt system monitor. Ett krav är att du hanterar svenska språket i tal och skrift. Har du goda kunskaper i engelskap språket i tal och skrift ser vi det som meriterande.
Vad erbjuder Nordtool dig?
Hos oss har du möjligheten att skapa de rutiner och den ordning som krävs för att göra ett fullgott arbete. Vi erbjuder dig möjligheten att få växa med ett företag som har 50 års erfarenhet i branschen. Nordtool har en stabil ekonomi och tillhör IVAB som utför installationer runt om i Sverige samt andra dotterbolaget NIAB. Organisationen är välkomnande och trots att vi är ett stort koncern vill vi se oss som en stor familj där vi alla hjälps åt för att nå våra mål.
Villkor
Tillsvidareanställning deltid 75% med placering i Öjebyn
Rekryteringsprocessen
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart vi har hittat rätt person, därför ber vi dig skicka in din ansökan snarast. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Kompetenslaget. För frågor om tjänsten, kontakta Rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 78 56
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Sjöberg
0911-91100
Helene Lowall
091191100