Administratör till Nynäshamns Församling

Administratör till Nynäshamns Församling

Arbetsbeskrivning

Välkommen in till en trygg och familjär arbetsplats hos Nynäshamns församling där de värderar ditt välmående! Kliv in i rollen som administratör och dina dagar kommer präglas av stor självständighet och flexibilitet tillsammans med ett härligt gäng kollegor som du samarbetar nära med. Är du en administratör som värderar noggrannhet och har en bakgrund från Svenska Kyrkan eller offentlig verksamhet?- Då är denna roll något för dig!

OM TJÄNSTEN

Vi söker nu dig som kan komplettera vårt administrativa arbetslag, som idag består av kanslichef, administratör, kommunikatör, ekonom, husmor och vaktmästare. Idag har församlingen en administratör på plats, tanken är dock att ha två administratörer som kompletterar varandra och som till viss del har överlappande arbetsuppgifter.

Församlingen har 25 anställda och ett betydande antal ideella medarbetare som präglas av god sammanhållning och stort engagemang. De flesta arbetar i samma bygnad, vilket gör att kontaktvägarna är korta och kommunikationen enkel.

Du erbjuds
- En trygg arbetsgivare som värdesätter sina medarbetares välmående och work-life balance.
- En arbetsplats och arbetslag med fin kultur och familjär stämning där man har trevligt i det dagliga arbetet såväl som på de dagliga fika-pauserna
- Självständighet och frihet under ansvar för att lägga upp och prioritera dina dagar
- Utbildningar inom verksamhetsområdet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kyrkbokföring
* Viss ekonomi, såsom kollekthantering och mottagningsregistrering
* Bokning av kyrkliga handlingar inklusive begravningsadministration via telefon, epost och webben
* Viss arkivhantering
* Administrativa uppgifter inom fastighetsskötsel såsom kontakter med länsstyrelse och stift, systematiskt brandskydd, KAE-ansökningar, underhållsplaner och motsvarande
* Andra administrativa och anslutande uppgifter


VI SÖKER DIG SOM

Är duktig på kunna prioritera och ställa om på ett flexibelt sätt samt att du gärna tar initiativ och vågar komma med idéer på saker som bör göras eller ändras. Vidare söker vi dig som:
- Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, helst inom Svenska kyrkan eller offentlig sektor där du förstår vikten av noggrannhet och dokumenthantering
- God IT-mognad där du har förmåga att lära dig och sätta dig in i nya system
- Har en komplett gymnasieexamen
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då all kommunikation sker på dessa språk
- Det är ej krav på tillhörighet i Svenska kyrkan men vi förutsätter att du delar kyrkans grundläggande värderingar

Det är meriterande om du har
- Körkort
- Arbetat i något bokningssystem sedan tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Initiativtagande
- Noggrannhet
- Självgående med god förmåga att lära sig och ta till sig nya arbetsuppgifter
- Anpassningsbar med en god prioriteringsförmåga

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nynäshamns församling utgörs av tätorten Nynäshamn och har ca 8500 medlemmar, en kyrka, ett församlingshem och en kyrkogård med kapell och ekonomibyggnader. Kyrkan invigdes 1930 och ligger väl placerad som en fyrbåk mitt i centrum.

Verksamheten är bred och bedrivs inom alla gängse områden för de grundläggande uppgifterna gudstjänst, undervisning, diakoni och mission. Församlingens verksamheter för barn, familj och unga är omfattande och mycket uppskattad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2023
  • Ansök senast: 4 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024