Administratör till offentlig verksamhet

Administratör till offentlig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Administratör som har lätt för att använda dig av administrativa it-stöd samt Office-paketet. Har du erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet och/eller en politiskt styrd organisation så är det mycket meriterande. Uppdraget är på heltid med starta omgående och till att börja med fram till årsskiftet, möjlighet finns sedan till förlängning!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Administratör är du ett administrativt stöd till chefer och ledningsgruppen inom Samhållsbyggnadsförvaltningen. Du handlägga enklare ärenden, sköter beställningar samt debitering, kontering av fakturor, hantering av tidrapporter m.m.

I uppdraget ingår även posthantering, registrering och fördelning av inkomna handlingar samt expediering. Du ansvarar även för utlämnande av allmänna handlingar samt delar av förvaltningens funktionsbrevlådor.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak



Vem är du?
Vi söker dig som har god datorvana och god förmåga att använda dig av administrativa it-stöd samt Office-paketet. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet och/eller en politiskt styrd organisation tex har arbetat som nämndsekreterare eller liknande är mycket meriterande.

Du har relevant eftergymnasial utbildning exempelvis med inriktning mot statsvetenskap, samhällskunskap, juridik eller annan utbildning tillsammans med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i rollen ser vi att du är lättlärd, prestigelös och tycker om att arbeta strukturerat. Vidare tycker du om att arbeta tillsammans med andra, och att bidra till teamet och dess framgång, ser du som en självklarhet.





Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, start omgående och till att börja med fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning. Du kommer vara anställd av Poolia . Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 13 september 2022

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024