Administratör till offentligrättsliga enheten

Arbetsbeskrivning

Offentligrättsliga enheten är en del av Rättsavdelningen på Kammarkollegiet. På enheten arbetar ca 18 personer med olika verksamheter, bl.a. med att besluta om resegarantier, trossamfunds- och vigselrättsfrågor, handlägga ärenden gällande insyn över politiska partiers finansiering, godkänna nämnder för alternativ tvistlösning och auktorisera tolkar och översättare.

Som administratör kommer du att arbeta inom enhetens alla områden men också bistå enhetschefen med bland annat lokalbokningar och att skriva minnesanteckningar vid enhetsmöten m.m. Typiska arbetsuppgifter är att diarieföra ärenden i ärendehanteringssystem, att rensa i fysiska och digitala mappar, sortera arkiverade akter, sköta bevakningar av olika slag, skriva enklare beslut, skicka skrivelser och delgivningar, att kopiera och att besvara skriftliga och muntliga frågor från allmänheten, myndigheter och företag.

Kvalifikationer
Du ska:


• ha en fullgjord gymnasieutbildning
• ha aktuell och relevant erfarenhet av liknande administrativt arbete från myndighet
• kunna uttrycka dig mycket väl på svenska, både i tal och i skrift
• ha god datorvana och lätt för att lära dig nya datasystem
• ha goda kunskaper i Excel och Word.

Du bör:


• ha erfarenhet av arbete i SharePoint.

Som person är du noggrann och systematisk, ansvarsfull och effektiv. Du är positiv och har en stark servicekänsla och kan arbeta såväl självständigt som i grupp.  Arbetet kräver att du har ett professionellt förhållningssätt samt förmåga att snabbt växla mellan olika uppgifter.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 13 augusti 2017. Märk ansökan med dnr 2.2.2-5620-17.

Kontaktpersoner
Lotta Danin, t.f. enhetschef, telefon 08-700 08 14
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

www.kammarkollegiet.se


Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Kammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 juli 2017

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024