Administratör till ögonmottagningen

Administratör till ögonmottagningen

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Verksamhetsområde ögon bedriver akut och planerad ögonsjukvård med mottagnings- och operationsverksamhet samt synrehabilitering. På ögonmottagningen i Hudiksvall bedriver vi både mottagnings- och operationsverksamhet samt mottagningsverksamhet i Bollnäs. Vi är cirka 50 medarbetare inom olika yrkesprofessioner såsom läkare, ögonsjuksköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, optiker, medicinska sekreterare och administrativ personal och tillsammans hanterar vi stora patientströmmar.

Kom och gör betydelsefulla insatser tillsammans med oss, vi ser fram emot att träffa dig!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör hos oss har du en nyckelfunktion då du är en viktig del i en välfungerande vårdkedja för våra patienter. Vi arbetar tillsammans för att upprätthålla en strukturerad och välfungerande administrativ organisation där vi alltid har våra patienters bästa i fokus. Du kommer att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter i samarbete med övriga yrkeskategorier hos oss.

Som administratör hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• Min vård Gävleborg
• TeleQ
• orosanmälningar
• hantera sjukresor
• Elvis
• hantera väntelistor.

Hos oss får du
• en omväxlande och rolig vardag där du arbetar tillsammans med kompetenta kollegor
• arbeta dagtid med flexibla arbetstider utifrån givna ramar.

Som arbetsgivare är vi mån om dig som arbetstagare och vi arbetar därför aktivt med riktade friskvårdsinsatser för att främja en hälsosam livsstil. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och se möjligheter i förändring och har lätt för att anpassa dig till ändrade situationer. Arbetet kräver att du visar initiativförmåga och har förmågan att strukturera, organisera och prioritera för att kunna driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Du kan se till verksamhetens helhet och är öppen för och intresserad av förändring och utveckling samt uppskattar ett varierande arbete i en tempofylld och lärorik miljö.

För att vara framgångsrik i denna roll har du

• erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av arbete med tidsbokning.

Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Låter uppdraget spännande? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gävleborg, VO Ögon
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2024
  • Ansök senast: 20 mars 2024

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024