OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad administratör som är intresserad av att vara med på resan att skapa en stor och attraktiv högstadieskola mitt i stan. Här får du möjlighet till ett arbete med stor variation!
Om tjänsten
Vi söker en administratör som trivs att arbeta med omväxlande arbetsuppgift. Tjänsten innebär bland annat att sköta administrationen kring elevregister, betygshantering, utskick och diarieföring. I rollen ingår även ansvar för att samordning av elev- och personaldatorer, vilket innefattar att göra beställningar, utföra felsökningar och ominstallationer samt skicka datorer för reparation. Du kommer även att finnas med i skolbiblioteket där du hjälper elever med utlåning och återlämningar av böcker och material. Du kommer vara en central stödfunktion där samarbetet med administration, pedagoger, elevhälsa och rektorer är viktigt, samtidigt som du förväntas arbeta självständigt med de förekommande arbetsuppgifterna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• självständigt planera och genomföra administrativa arbetsuppgifter och administrativt stöd i verksamheten som tex diarieföring, elevadministration, bokningar och uppföljningar
• arbeta med administrativa rutiner
• bevaka och sprida information till vårdnadshavare, personal och elever
• ansvara för samordningen av skolans datorer
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
Kompetenskrav
• avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller liknande alternativt YH-utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten
• mycket goda IT-kunskaper gällande mjuk- och hårdvara
• erfarenhet av liknande arbete på skola
Vi vill att du ska vara ansvarsfull, ordningsam och vara tydlig i din kommunikation med elever, vårdnadshavare, externa aktörer och kollegor. Du arbetar bra med andra människor och är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har en vilja att hjälpa andra. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• god kännedom och kunskap i den kommunala skolans datasystem som tex Raindance, Cicero, Its Learning, Skola 24, W3D3, Teams, Prorenata, Adela mfl
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 10 januari 2022- tom 1 mars 2023.
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Olaus Petriskolan är en F-9-skola som ligger centralt i Örebro. F-6 på norr och 7-9 i city vid Oskarsparken. Högstadiet har ca 540 elever fördelade på 5 arbetslag. Arbetslagen har ansvaret för en tydligt avgränsad elevgrupp. Vi erbjuder tre unika profiler kultur, idrott och hälsa och maker space. I nära samarbete med Kulturskolan arbetar vi över ämnesgränserna, vi låter bild musik teater bidra till alla elevers lärande när vi arbetar med ämnesövergripande temaområden.
Olaus Petriskolan är sedan läsåret 2015/2016 Övningsskola, ett samarbete med lärarutbildningen på Örebro Universitet.
Du kan läsa mer om vår skola på: orebro.se/olauspetriskolan
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 oktober.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67