OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland arbetar för liv och hälsa och är en av länets största arbetsgivare.
Landstingsservice är den del av Landstinget Västernorrland som ger vården det stöd och de resurser den behöver för att utföra sitt uppdrag. Landstingsservice är en länsövergripande förvaltning som omfattar elva verksamhetsområden. Vi omsätter ca 600 miljoner och har ca 650 medarbetare.
Verksamheten Administration består av tre enheter: Ekonomi, Löneservice och Konsult. Inom Konsult finns Kompetenscentrum som arbetar med utbildningsadministration.
Placeringsort Härnösand
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administratör till Kompetenscentrum. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av administration av utbildningar så som boka lokaler, boka resor, boka föreläsare, ta emot och registrera anmälningar, upprätta deltagarförteckningar, fakturera, skapa och distribuera inbjudningar och ha en god dialog med våra uppdragsgivare. Det administrativa arbetet görs till stor del i ett IT-baserat verktyg.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har genomförd och godkänd gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administration. Du ska även ha dokumenterat goda kunskaper i Office-paketet och vara en van användare.
Som person är du driven, stresstålig, lyhörd och kommunikativ. Du har mycket god samarbetsförmåga och ser de olika administrativa delarnas betydelse för helheten i syfte att skapa lösningar på arbetsuppgifter så att bästa kundnyttan uppnås. Du identifierar och föreslår förbättringsåtgärder och har ett stort intresse för att ständigt utveckla och förbättra arbetsmetoder.
Du kommer att arbeta mot olika verksamheter och kunder vilket gör att du måste kunna hålla många bollar i luften samtidigt och kunna göra relevanta prioriteringar.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Observera att din ansökan ska sändas in via vårt e-rekryteringsverktyg Offentliga jobb. Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett arbete hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på Offentliga jobb där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan läsa dina ansökningar.
Urval sker löpande.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Krister Bjermert
073-275 14 63
Vision Carina Ehnberg
060-18 21 35
Kommunal Åsa Sehlin
060-18 21 35
Enhetschef Agneta Lundgren
060-149661 el. 073-270 95 44
SACO Sandra Sjödin
Enhetschef Anders Sjöholm,
072-578 28 47
Fastighetschef Hans Axelsson
076-1019326
HR-konsult Anna Ågren
073-2742404
Verksamhetschef Bertil Jonsson
0660-89632/070-1904428
Enhetschef Lars-Erik Bretting