OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård.
Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Vikarierande administratör, under ordinaries föräldraledighet. Vi söker dig som med stort engagemang vill arbeta med och utveckla vår förvaltningsadministration. Vår målsättning är en god kvalitet och service för våra medborgare och kunder. Tjänsten är placerad på omsorgsförvaltningens planeringsenhet. På enheten arbetar medarbetare med uppdrag inom bland annat nämnds- och förvaltningsadministration, utvecklings- och kvalitetsarbete, säkerhet, IT och kommunikation. Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Du kommer att ha förvaltningens registratorsfunktion vilket innebär ärende- och dokumenthantering, posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. Du ger stöd och råd om hantering av våra allmänna handlingar. I arbetsuppgifterna ingår att hantera arkivfrågor utifrån gällande lagstiftning och rutiner.
I arbetsuppgifterna ingår även administrativ hantering av medborgarärenden och synpunkter som kommer in till förvaltningen. Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare.
Du kommer att vara sekreterare i Kommunala rådet för funktionsnedsatta (KRF) och Kommunala pensionärsrådet (KPR) inkl hantering av arvoden. Administrativ hantering av föreningsbidrag och andra administrativa arbetsuppgifter exempelvis beställningar, utbetalningar och kvittohantering ingår också.
En del av tjänsten, ca 30 %, arbetar du med omsorgsförvaltningens avgiftshantering gentemot kund. Detta innebär du utreder och bedömer kundens avgiftsnivå. Vidare inhämtar, granskar, sammanställer och bearbetar du underlag från biståndshandläggare och enhetschefer för avgiftsberäkning samt debitering till kund.
Kvalifikationer
Du som söker har relevant treårig gymnasieutbildning för arbetsuppgifterna. Vi vill att du har erfarenhet av administrativt arbete från en politiskt styrd organisation, gärna från kommunal verksamhet. Du behöver också ha kunskap om lagar och avtal inom arbetsområdet till exempel Kommunallagen, Offentlighets- och sekretesslagen samt Förvaltningslagen. Erfarenhet av arbete med diarieföring och avgiftshandläggning är meriterande.
Eftersom kommunikation och dokumentation är en viktig del i arbetsuppgifterna behöver du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i Office-paketet och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem. Har du tidigare arbetat i programmen Evolution och Procapita är det en fördel.
För att lyckas i rollen är du en noggrann person med ett gott bemötande. Du har förmåga att arbeta självständigt och kan strukturera, organisera och prioritera ditt arbete. Vidare har du känsla för service och en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start 2020-10-01 och med varaktighet ett år. Placering är på Östra kommunhuset med direkt närhet till buss.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ingrid Magnusson på telefon 044-13 86 76 eller Helena Back på telefon 044-13 53 81.
Sista ansökningsdag är 2020-06-25.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21