Administratör till Örs Cementgjuteri

Administratör till Örs Cementgjuteri

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Örs Cementgjuteri grundades 1927 och produktionen bestod inledningsvis av betongtakpannor och cementsten. Under 1950-talet inleddes produktion av betongrör då jordbrukets behov var stort. På senare år har utvecklingen gått mot en ökad tillverkning av prefabricerade byggelement som i dagsläget utgör större delen av produktionen. Örs Cementgjuteri ägs sedan 2020 av Ulricehamns Betong AB (UBAB) och drivs som ett separat dotterbolag. I koncernen ingår även dotterbolaget Dala Cement. Företaget är beläget i Melleruds kommun. I vår fabrik tillverkas bland annat väggelement, balkongplattor, loftgångar, sockelelement och stödmurselement. Vi eftersträvar att vara flexibla och erbjuder såväl standardprodukter som speciallösningar

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör hos Örs cementgjuteri kommer du få ett utvecklande och spännande jobb med stor variation av arbetsuppgifter i din vardag. Du ansvarar för att den dagliga administration löper på smidigt och du tillhör en grupp om sex kollegor som ansvarar för olika delar inom företaget.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat löneadministration, hantering av tidsregistrering för de anställda samt registrering av personal och verksamhetsuppgifter i olika program/dokument. Du kommer att få en framträdande roll när det gäller kundmottagandet/besökande på företaget och ansvara över receptionen. Du kommer även att hantera inkommande telefonsamtal till företaget och se till så att detta fungerar på ett bra sätt. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är kontakt med olika myndigheter, beställning av arbetskläder och kontorsmaterial mm.


Din profil
Vi ser gärna att du som person är positiv, driven samt har god karaktär. Du kan arbeta självständigt, är flexibel och noggrann samt strukturerad i ditt arbetssätt och kan lätt ställa om när arbetet kräver det. Du tar egna initiativ samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare ser vi att din samarbetsförmåga är god då arbetet innefattar många olika kontakter.

Krav
• Avslutad gymnasieutbildning
• Du har god datorvana och kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Körkort och tillgång till bil

Meriterande
• Relevant högskoleutbildning.
• Tidigare arbetslivserfarenhet av löneadministration
• Erfarenhet av tidsregistrering, Crona lön och Pyramid
• Tidigare erfarenhet eller utbildning inom företagsekonomi

Anställningsform 6 månader provanställning som senare övergår i tillsvidareanställning kommer att tillämpas.

Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Jonas Hagman tel. 0722 40 99 57. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 2022-11-09. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 9 november 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024