OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Överklagandenämnden för etikprövning en administratör. Vi är en nämndmyndighet som hanterar ärenden som rör etisk granskning av forskning och från årsskiftet får vi även ansvar för tillsyn över etikprövningslagen. Vid kansliet finns även Expertgruppen för oredlighet i forskning.
Överklagandenämnden för etikprövnings kansli är placerat vid Vetenskapsrådet och Vetenskapsrådet är arbetsgivare för kanslipersonalen. Läs mer på onep.se
Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Som administratör på ÖNEP arbetar du tillsammans med kanslichefen samt ledamöterna i Överklagandenämnden och Expertgruppen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat
• ansvar för posthantering, kopiering, utskick av ärendekopior och annan service i samband med nämndens sammanträdanden,
• att biträda kanslichefen med olika arbetsuppgifter i ärendehanteringsprocessen, till exempel i ekonomiska frågor, registrering, diarieföring, elektronisk fakturahantering och arkivering av handlingar,
• andra administrativa och serviceinriktade frågor som telefonservice, med mera.
Din bakgrund
Du som söker ska ha
• eftergymnasial utbildning
• mycket goda kunskaper inom administration
• minst 3-5 års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning
• grundläggande kunskaper i ekonomisystemet Agresso
• goda kunskaper i Officepaketet
• erfarenhet av fakturahantering
• erfarenhet av arkivering
• goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Erfarenhet av etikprövningsfrågor är meriterande.
Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet på Överklagandenämnden innebär stor frihet men kräver mycket hög servicekänsla och god förmåga att arbeta i grupp likväl som att kunna arbeta självständigt. Du är strukturerad, ansvarsfull, noggrann, stresstålig och flexibel.
Placering
Vi sitter på Västra Järnvägsgatan 3 i centrala Stockholm.
Anställningsform och tillträde
Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning till och med 2020-09-11, med möjligheter till längre anställning. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta
- Jörgen Svidén, kanslichef 0762-25 76 66
- Johanna Öberg Pearson, HR-specialist, 08-546 44 349
- Hedvig Egerö, Saco-s 08-546 44 399
- Viking Meissl, ST 08 546 44 235.
Så ansöker du
Skicka in CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2019-08-16.
Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2019-06009.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jenny Nordquist
08-54644150
Huvudsekreterare Kerstin Sahlin
08-54644322
Personalsamordnare Viveca Jerdmyr
08-54644222
ST-Forskingsråd John Tumpane
08-54644279
Saco-VR Teresa Ottinger
08-54644286
Enhetschef Jesper Wadensjö
08-54644289
ST-Forskningsråd Viking Meissl
08-54644235
Enhetschef Mud Quist
08-54644212
Avdelningschef Carl Jacobsson
08-54644343
Saco Teresa Ottinger
08-54644286