OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Till en av våra större kunder söker vi nu en patentadministratör. Du kommer att stötta patentavdelningen med allt administrativt kring patentansökningar. Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Vi vill ha din ansökan snarast, då urval och intervjuer kommer att ske löpande. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ge administrativt stöd åt företagets patentavdelning, vilken består av nio personer. Du hanterar samtlig inkommande korrespondens kring patentansökningar och ser till att ärenden registreras och uppdateras i företagets interna system. UTBILDNING/ERFARENHET Du som söker har erfarenhet av administration, kanske som avdelningssekreterare, assistent eller liknande. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, men inget krav. Viktigast är din positiva och nyfikna inställning samt viljan att lära. Goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt, är ett absolut krav. För att jobba som konsult bör du förutom ovanstående även vara positiv och kontaktskapande. I övrigt kräver rollen att du snabbt kan sätta dig in i nya situationer och att du är duktig på att se helheten. Du har lätt att ta till dig nya rutiner och möta nya människor. I gengäld får du en vardag som utvecklar och stimulerar dig. FÖRETAGSPRESENTATION Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.