Administratör till Personalenheten

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i Jönköpings län söker en administratör till personalenheten (Dnr A- 713-1922/10).Sista ansökningsdag är fredagen den 5 mars. Om myndigheten Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 700 personer.Cirka 500 av dem är poliser och övriga är civilanställda.Tillsammans arbetar vi för ett tryggare län.Läs mer om vår organisation och verksamhet på www.polisen.se/jonkoping Om personalenheten Personalenheten består i dagsläget av 7 personer.Enheten arbetar bland annat med rekrytering, kompetensutveckling, mångfalds- och arbetsmiljöfrågor samt förhandlings- och samverkansfrågor inom HR-området.Enheten fungerar dessutom som ett stöd för ansvariga chefer inom myndigheten när det gäller HR-frågor, samt för att strategiskt driva och utveckla myndighetens framtida personalfrågor.Arbetsuppgifter Personalenhetens administratör arbetar med all förekommande administration.Det kan exempelvis röra sig om rekryterings- och utbildningsadministration, intern information och sammanställningar.Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot kontor och administration.Du har intresse för och längre erfarenhet av administrativt arbete inom personalområdet.Starkt meriterande är om du har arbetat med utbildnings- och kompetensfrågor.Du har goda kunskaper i Office-paketet samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.Erfarenhet från statlig eller annan offentlig verksamhet är meriterande. Egenskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, bland annat värdesätter vi att du är flexibel, ansvarskännande, positiv och har förmåga att arbeta i grupp.Vidare ska du vara serviceinriktad och kunna hantera arbetstoppar.För uppgifterna krävs att du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt.Du tycker om och har lätt för att lära nya saker.Övrigt Aktuell anställning är en Allmän visstidsanställning (ALVA) i 3 månader med möjlighet till förlängning.Placering är i Jönköping och med tillträde snarast.Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskap och personlighet tas tillvara och berikar verksamheten.Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund.Denna kan du läsa mer om på vår hemsida.Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vi tar även emot ansökningar per post till: Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 Jönköping, ange då din e-post adress.Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på funktionen samt vad du kan tillföra verksamheten.Märk ansökan med diarienummer Dnr A- 713-1922/10

Kontaktpersoner på detta företaget

stf Gruppchef Patrik Nilsson
010-566 78 33
ST inom Polisväsendet Staffan Eskilsson
070-5810873
Saco Tevfik Altonchi
010-566 75 15
vik. sektionschef Peter Åberg
010-5686312 070-5850776
vik bitr sektionschef Therese Hildorsson
010-56 863 03 0730-861420
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST inom Polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
Polisförbundet Hanna Englén
010-56 678 64
ST Staffan Eskilsson
070-5810873

Sammanfattning

Besöksadress

Vallgatan 3-5
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55118

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024