Administratör till personlig assistans

Administratör till personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Personligt stöd, assistans

Har du erfarenhet av administrativt arbete och arbete med rekrytering och är på jakt efter nya utmaningar? Är du dessutom en strukturerad, stabil och serviceinriktad person? Då kan du vara den vi söker till oss på Personlig assistans i Uppsala kommun. Välkommen med din ansökan!

Den personliga assistansen inom Uppsala kommun står inför en stor utvecklingsresa och därför söker vi engagerade och drivna medarbetare som vill vara med och skapa den bästa möjliga insatsen för våra brukare. Vi är den enskilt största aktören av personlig assistans inom kommunen med omkring 100 brukare. Administratörer och verksamhetschefer sitter tillsammans på Fyrisborg vilket ger goda förutsättningar för ett nära samarbete.

Här kan du läsa mer om personlig assistans (https://vardochomsorg.uppsala.se/personligt-stod/personlig-assistans/)

Ditt uppdrag
Som administratör hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och bemanning. En stor del av arbetet handlar om att ge verksamhetscheferna administrativt stöd att bemanna vid korttidsfrånvaro, registrera arbetsförändringar och se över personalbehov. Du kommer även stötta våra verksamhetschefer i att hitta och matcha rätt personal till våra brukare. Det innebär bland annat att utforma kravprofil och annons, göra urval, kontakta sökande, hålla intervjuer och ta referenser.

I uppdraget ingår även att:

• medverka i den digitala utvecklingen
• att registrera arbetsförändringar för medarbetare i lönesystemet Heroma
• ansvara för redovisning av utförda personliga assistanstimmar mot Försäkringskassan
• arbeta i Lifecare
• beställa behörigheter i iris
• fördela fakturor i Unit4 ERP

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och arbete med rekrytering. Har du även erfarenhet av arbete med bemanning och av personlig assistans ser vi det som en fördel. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR och administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska, goda datorkunskaper och goda systemkunskaper. Har du
kunskaper i andra språk än svenska och engelska, god kännedom om relevanta lagar och förordningar och/eller goda kunskaper i Office-paketet ser vi det som meriterande.

Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Dessutom är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Noah Hamad, verksamhetschef, 018-727 51 42.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30
Kommunal, 010-442 88 20.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Bli en av oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-praktik/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)


Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024