Administratör till Personligt stöd och assistans

Administratör till Personligt stöd och assistans

Arbetsbeskrivning

Personligt stöd och assistans

Just nu behöver vi på Personlig stöd och assistans utöka vårt team med en administratör som är flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Vi söker framför allt dig som drivs av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och att hjälpa och stötta andra och gillar att arbeta med administration och digitalisering Känner du att det passar in på dig? Sök tjänsten redan idag!

Den personliga assistansen inom Uppsala kommun står inför en stor utvecklingsresa och vi söker därför engagerade och drivna medarbetare som vill vara med och skapa den bästa möjliga insatsen för våra brukare. Vi är den enskilt största aktören av personlig assistans inom kommunen med omkring 100 brukare. Vårt kontor ligger centralt i Uppsala med goda förbindelser. Här sitter administratörer och verksamhetschefer tillsammans vilket ger goda förutsättningar för ett nära samarbete.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att ge administrativt stöd och bidra till att effektivisera administrationsdelen inom valda processer.

En stor del av arbetet handlar om att ge verksamhetscheferna administrativt stöd att registrera arbetsförändringar och lägga in schema i lönesystemet Heroma.

Som administratör arbetar du i team tillsammans med verksamhetschefer och andra administratörer inom personlig assistans.
I uppdraget ingår även att:

• medverka i den digitala utvecklingen
• samordna information och förslag
• ansvara för redovisning av utförda personliga assistanstimmar mot Försäkringskassan
• Fördela fakturor i Unit4 ERP
• Arbeta i Siebel och Lifecare, se till att nya beslut bevakas och verkställs
• Hantera tidsredovisning i Lifecare, lägga in nya medarbetare i Lifecare och beställa behörigheter
• Att registrera arbetsförändringar för assistenterna i lönesystemet Heroma
• Att besvara inkommande telefonsamtal och e-postmeddelanden
• Hjälpa i bemanningen
• I tjänsten ingår även varubeställningar.

Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har utbildning i administration, utbildning i datorvetenskap eller liknande. Det är dessutom meriterande om du har utbildning i ekonomi, har erfarenhet av arbete med registrering i digitala system (Heroma, Lifecare) samt Försäkringskassans rutiner för tidsrapportering och av att arbetat nära verksamhetschefer. Vidare är det en fördel om du dessutom har erfarenhet av arbete med ekonomiadministration och arkivering. Du ska ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska, goda kunskaper i Office-paketet, goda systemkunskaper, goda datorkunskaper och goda kunskaper om hantering av allmänna handlingar. Det är även positivt om du har kunskaper i andra språk än svenska och engelska, goda kunskaper i Excel och god kännedom om relevanta lagar och förordningar.

Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Vidare är du en person som är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Sist men inte minst söker vi dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Noah Hamad, verksamhetschef, 018-727 51 42

Facklig företrädare:
Vision, 018-727 24 30

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024