Administratör till Personligt stöd och assistans

Administratör till Personligt stöd och assistans

Arbetsbeskrivning

Personligt stöd och assistans

Personligt stöd och assistans går en spännande och händelserik framtid tillmötes och behöver nu utöka sitt arbetslag med en administratör som är flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete, erfarenhet av att arbeta med rekrytering och vill arbeta med bemanning och rekrytering? Då kan det här vara jobbet för dig!

Den personliga assistansen inom Uppsala kommun står inför en stor utvecklingsresa och vi söker därför engagerade och drivna medarbetare som vill vara med och skapa den bästa möjliga insatsen för våra brukare. Vi är den enskilt största aktören av personlig assistans inom kommunen med omkring 100 brukare. Vårt kontor ligger centralt i Uppsala med goda förbindelser. Här sitter administratörer och verksamhetschefer tillsammans vilket ger goda förutsättningar för ett nära samarbete.

Läs mer om vår verksamhet här: Uppsala kommun (http://www.uppsala.se)

Ditt uppdrag
Som administratör hos oss kommer du främst att arbeta med bemanning och rekrytering. En stor del av arbetet handlar om att ge verksamhetscheferna administrativt stöd att bemanna vid korttidsfrånvaro, registrera arbetsförändringar och se över personalbehov. Du kommer även stötta våra verksamhetschefer att hitta och matcha rätt personal till våra brukare. Det innebär bland annat att utforma kravprofil och annons, göra urval, kontakta sökande och hålla intervjuer och ta referenser. Vidare ingår även kvalitetssäkrande uppdrag som att utveckla rekryterings- och introduktionsprocesserna i våra assistansärenden. Som administratör arbetar du i team tillsammans med verksamhetschefer och andra administratörer inom personlig assistans. Du kommer att rapportera till verksamhetschefen.

Din bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR och administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av administrativt arbete samt av att arbeta med rekrytering. Du måste också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska, goda systemkunskaper och goda datorkunskaper. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper i andra språk än svenska och engelska och kunskap kring arbetstidslagen eller erfarenhet av personlig assistans och av att arbeta med bemanning.

Du är flexibel och du ser möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Noah Hamad, verksamhetschef, 018-727 51 42

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24
Vision, Lena Wiksten, 018-727 24 30
Kommunal, 010-442 88 16

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024