Administratör till Plan & Bygg

Arbetsbeskrivning

Vår fortsatta expansion är tydligt uttalad i en av kommunfullmäktige antagen vision och i våra planer för bostäder och näringsliv.Förvaltningen för Plan & Bygg, har idag ca 50 medarbetare och vår nämnd är Byggnadsnämnden.Förvaltningen har stort ansvar för Kungsbackas fysiska utveckling med särskilt fokus på stadsbilds och gestaltningsfrågor.Verksamheten är för närvarande organiserad i 4 avdelningar; bygglov som ansvarar för bygglovprövning, samt tillsyn och kontroll av byggandet.Plan med ansvar för detaljplaner och som också arbetar med planutredningar och planprogram åt kommunstyrelsen.Kart som ansvarar för kommunens kartverk, samt geografiskt informationssystem (GIS) och för mätningsverksamheten samt Administration som hanterar alla administrativa uppgifter inom förvaltningen.Vi söker nu en administratör till administrativa avdelningen.Avdelningen består idag av 9 personer och du blir ytterligare en i vår nybildade grupp där vi har ett nära samarbete kring arbetsuppgifterna.Ditt arbete kommer att beröra följande delar i våra arbetsprocesser: .diarieföra inkomna handlingar och kunna lokalisera dessa enligt kommunens primärkarta .beräkna ytan på bygglovritningar .tillskriva berörda grannar och skicka ut remisser .hantera inkomna överklaganden .expediering av beviljade bygglov .allmänna telefon- och besöksfrågor .vara back-up i vår reception .andra förekommande arbetsuppgifter inom förvaltningen Arbetet innebär mycket kontakt med allmänheten, våra kunder, andra myndigheter och andra förvaltningar inom kommunen.Du ska ha en gymnasieutbildning med administrativ inriktning som du har kompletterat med någon form av administrativ påbyggnadsutbildning eller så har du förvärvat dina kunskaper genom mångårig erfarenhet av administrativt arbete.En viktig förutsättning är att du har utbildning och god vana att arbeta med IT-stöd.Vi ser gärna att du har erfarenhet från bygglovprogrammet ByggReda.Grundläggande kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighet och sekretess är också en förutsättning för arbetet.Dessutom är det en fördel om du är van vid ekonomiadministration.Det är viktigt att du har gedigen erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet.Det är önskvärt att den erfarenheten är från byggnadsnämndens verksamhetsområde.Kungsbacka kommun driver ett aktivt arbete som innebär att kommuninvånarna får tjänster av rätt kvalitet, ett professionellt utförande och bra bemötande.Därför har också dina personliga egenskaper stor betydelse.Vi ser att du är en person med god förmåga till samarbete och flexibilitet.Du har ett kundorienterat förhållningssätt och är tillmötesgående i ditt beteende.Du tar initiativ, är uppmärksam, strukturerad och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.Du talar klart och välformulerat och producerar skrivna dokument av god kvalitet.Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och vår önskan är att du börjar hos oss så snart som möjligt.Då vi är ett kvinnodominerat arbetslag ser vi gärna manliga sökande.Välkommen med din ansökan senast 2010-12-06.Vi undanber oss all kontakt från annonsförsäljare. När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem.Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 16 november 2010
  • Ansök senast: 6 december 2010

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024