Administratör till plan-och bygglovsavdelningen

Administratör till plan-och bygglovsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Hur skapas framtidens smarta, hållbara och attraktiva kommun? Det är en fråga vi ständigt arbetar med att besvara. Vårt uppdrag handlar om att samspelet mellan det kulturhistoriska bevarandet, naturmiljön och den nyskapande arkitekturen måste bevaras och utvecklas. Gemensamt för oss som jobbar på samhällsbyggnadsförvaltningen är att vi vill bidra till en positiv samhällsutveckling. Vi arbetar nära invånarna och har hela kommunen som arbetsplats. Vill du också spela en viktig roll för Höganäs utveckling och välbefinnande? Ja, då är det här du ska vara.

Höganäs kommun är en attraktiv kustkommun i nordvästra Skåne i den expanderande Öresundsregionen. Höganäs stad och kommunens övriga tätorter växer med nya attraktiva boendemiljöer och verksamhetsområden. Den starka utvecklingen ställer krav på den fysiska planeringen och bygglovshandläggningen. Samhällsbyggnadsförvaltningen samordnar och leder samhällsbyggandet i kommunen. På plan- och bygglovsenheten är vi 18 trevliga och engagerade medarbetare som alla jobbar med att göra det möjligt att bygga i Höganäs.

ARBETSUPPGIFTER
Administratören vi söker kommer tillhöra plan- och bygglovsavdelningen i Höganäs kommun, och här blir du en i såväl plan- som bygglovsteamet. Du kommer att arbeta självständigt med administration av planärende och bygglov.

Rollen som administratör medför ett aktivt samarbete med kollegorna på avdelningen, med andra tjänstemän i kommunen, politiker, byggherrar, konsulter och andra myndigheter. Vi har rykte om oss att vara empatiska byråkrater och arbetar ständigt med att förbättra både servicegrad och professionalitet. Vi vill att du medverkar i denna anda.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga, är noggrann samtidigt som du är stresstålig. Att ta egna initiativ och arbeta självständigt är en nödvändighet samt att vara beredd att lösa problem och ta dig an nya uppgifter med kort varsel. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och utveckla verksamheten tillsammans med dina kollegor, du är lyhörd och kommunikativ med förmåga att utveckla relationer. Du talar och skriver svenska obehindrat, eftersom all kommunikation sker på svenska och har god vana av att arbeta digitalt.

Det är meriterande om du har tidigare arbetat inom kommunal verksamhet, har kunskap inom PBL och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter men än viktigare är att du har de personliga egenskaper som gör att du blir en respekterad och omtyckt kollega och myndighetsperson. Med detta menar vi att det krävs en god förmåga att planera och organisera arbetet, ett gott omdöme, god samarbetsförmåga och beslutsförmåga, liksom ett utpräglat intresse för att vara lösningsorienterad


ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Kontaktpersoner på detta företaget

Samhällsbyggnadschef Kerstin Nilermark
042-337280
Landskapsarkitekt Anna Jerleke
042-337570
Stadsarkitekt Sverker Tingdal
042-337100 via växeln
nås via kommunens växel Din fackliga företrädare
042-33 71 00
Exploateringsingenjör Pär Ragvald
042-337249
Stadsarkitekt Sverker Tingdal
042-337196
Planchef Mila Sladic
042-337181
Planarkitekt och facklig företrädare Gustav Johnsson
042-337130
Exploateringsingenjör Pär Ragvald
042-33 72 49
Stadsarkitekt Sverker Tingdal
042-33 71 96

Sammanfattning

Besöksadress

Stationshuset 26382 Höganäs
None

Postadress

None
Höganäs, 26382

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024