Administratör till projektet Demokratisk digitalisering

Administratör till projektet Demokratisk digitalisering

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Demokratisk digitalisering – att möta medborgaren är ett kompetensförsörjningsprojekt som syftar till att öka den generella digitala kompetensen hos Arbetsförmedlingens anställda.

Verksamheten läggs upp för att möjliggöra evidensbaserad utveckling av kompetensutvecklingsinsatser. Inom ramen för projektet kommer insatsernas effekter på lärande och arbetsstrategier att utvärderas. Det är på så sätt både ett utvecklingsprojekt inom digital kompetensförsörjning och digitalisering, ett forskningsprojekt inom teknikförstärkt lärande, och ett forskningsprojekt om konsekvenser av humankapitalgenerering inom generell digital kompetens.

Verksamheten sker i samverkan mellan Arbetsförmedlingen och ett antal offentliga aktörer och i särskild samverkan med forskningsgruppen för teknikförstärkt lärande på KTH. Projektet delfinansieras av Svenska ESF-rådet. I uppdraget ingår även att förbereda för ett fortsättningsprojekt i form av en bred kompetenshöjande insats riktad till arbetssökande med behov av kompetensutveckling för att kunna tillgodogöra sig välfärd via digitala verktyg och kanaler. Även här är fokus på generell digital kompetens men också på digital tillit, och verksamheten avses ske i samverkan mellan olika offentliga aktörer och att läggas upp så att den blir utvärderingsbar.

Ansvar och uppdrag för rollen som projektadministratör:
Projektet leds av en projektledare och flera delprojektledare och genomförs nationellt. Som projektadministratör kommer du att arbeta på uppdrag av nationell projektledare och i nära samverkan med projektets övriga stödfunktioner såsom projektkoordinator, verksamhetssamordnare och controller. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Ge löpande operativt stöd till projektledningen i alla administrativa frågor
- Genomföra, kontrollera och skicka in månatliga sammanställningar till ESF-rådet och SCB (statistiska centralbyrån).
- Dialog och kontakt med externa och interna parter utifrån uppdraget.
- Ta fram, genomföra och utvärdera respektive vidareutveckla utbildningsinsatser till projektmedarbetare utifrån uppdraget.
- Ansvara för introduktion av nya medarbetare till projektets administrativa rutiner och processer
- Ansvara för att lösa alla administrativa delar för nya medarbetare (såsom upplägg av nya medarbetare, uppdateringar p-kataloger, uppdatering personallistor och bildspel).
- Tillsammans med andra stödfunktioner i projektet säkerställa framtagande av projektets administrativa rutiner och processer samt ständigt förbättringsarbete kopplat till dessa.
- Ansvarig för att uppdatera projektets administrativa handbok utifrån det löpande förbättringsarbetet samt att kommunicera ut uppdateringar till lokala och centrala projektmedarbetare.
- Ansvara för och säkerställa löpande arkivering och diarieföring av allt projektrelaterat material.
- Ansvara för att projektet agerar i linje med gällande lagstiftning kopplat till exempelvis registerföring och GDPR.
- Beställning och bokning av konferenser, upphandlingar, material mm.
- Kallelse och protokollskrivning vid möten, t.ex. styrgrupp och verksamhetsdagar.

Grundläggande krav för tjänsten
- Relevant utbildning med inriktning ekonomi/administration
- Flera års erfarenhet av att arbeta med olika administrativa uppgifter.
- Goda datorkunskaper inom offentliga it-stödsystem

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av förändringsarbete.
- Erfarenhet av administration i socialfondsprojekt eller annat EU-projekt.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid och pågår under projektperioden som löper fram tills 28 feb 2023. Tillträde omgående.

Resor till hela landet ingår i tjänsten. Placering är enligt överenskommelse

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-29.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024