OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Vi söker en administratör till kommunens arbete med projekt- och portföljstyrning. Hos oss får du ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som administratör utgör du en viktig funktion för att säkerställa administration och samordning inom kommunens projektkontor. Du är huvudansvarig för projektverktyget Antura och ansvarar för utveckling och utbildning i systemet. En stor del av rollen innebär att kommunicera i tal och skrift, såväl internt inom organisationen som externt gentemot leverantörer, konsulter och intressenter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• som systemansvarig för projektverktyget genomföra systeminställningar och administrera innehållet i verktyget
• stödja organisationen vid användning av projektverktyget, bland annat genom utbildning, framtagande av information och rapporter
• bidra till och samordna utveckling av verktyget
• ansvara för Projektkontorets funktionsbrevlåda och hantera inkomna ärenden
• samordna och kvalitetssäkra Projektkontorets interna och externa kommunikation, ansvara för att samordna och administrera exempelvis utbildningar och nätverksträffar
• samordna och strukturera Projektkontorets dokumentation
• ansvara för att hantera praktiska frågor och behov från organisationen, kopplat till kommunens projekt- och portföljstyrning
• bidra till utveckling och förvaltning av kommunens projekt-, och portföljstyrningsmodeller.
Kompetenskrav
• adekvat gymnasieutbildning inriktning ekonomi eller administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• flerårig erfarenhet som administratör
• goda kunskaper i Office-paketet
Som administratör är du kommunikativ, pedagogisk och serviceinriktad. För att trivas i rollen bör du vara strukturerad och noggrann, men även flexibel och nyfiken. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha en mycket god samarbetsförmåga med stort intresse för att skapa ordning och reda. Du har förmåga att lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt samtidigt som du känner dig bekväm med tvära kast och snabba omprioriteringar i ditt fokus utifrån organisationens behov av stöd. Du har även ett intresse för att aktivt arbeta med systemadministration, i syfte att skapa förutsättningar för ett effektivt arbetssätt i organisationen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av systemadministration
• erfarenhet av projektstyrningsmodellen Projektil
• erfarenhet av Antura Projects
• erfarenhet av ekonomi- & ärendehanteringssystem
• erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 december
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Projektkontoret utgör ett stöd för kommunledningen med strategisk och operativ styrning av kommunövergripande projektportföljer och omfattande utvecklingsprojekt genom att ge ett sammanhållet stöd för en kommungemensam projekt- och portföljstyrning. Projektkontoret består av flera olika kompetenser, varav bland annat en administratör.
Tjänsten är placerad inom Samhällsutvecklingsavdelningen som är en del av Kommunstyrelseförvaltningen, vars uppdrag är att leda och samordna kommunens verksamheter samt ansvara för kommunens övergripande och långsiktiga strategiska utveckling. Kommunstyrelseförvaltningen består av cirka 700 medarbetare som arbetar i gränsöverskridande processer och har ett nära samarbete med engagerade kollegor inom andra kompetensområden som tillsammans arbetar för att leverera relevanta, effektiva, kvalitativa och proaktiva tjänster.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 oktober.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67