Administratör till Råd & Stöd

Administratör till Råd & Stöd

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter 
I rollen som administratör kommer du att fungera som ett administrativt stöd till främst verksamhetschefer och gruppledare. Du kommer även ha kontakt med medarbetare i verksamheterna och besvara frågor om exempelvis löne- och anställningsvillkor. Du ansvarar för rapportering i personal- och lönesystemet Heroma för både tim- och månadsanställd personal. Det innebär bland annat att lägga in scheman, registrera frånvaro och arbetstidsförändringar. Du lämnar också upplysningar till myndigheter avseende inkomstuppgifter samt utfärdar intyg till medarbetare. Vidare konterar du fakturor i ekonomisystemet Unit4 och sköter arkivering och diarieföring.

I arbetsuppgifterna ingår också att tillsammans med dina kollegor vara med och kontinuerligt utveckla våra arbetssätt kring löne-och personaladministration. I rollen har du även en nära samverkan med verksamhetens lokala HR och ekonomer.  

Din arbetsplats
Råd & Stöd är den kommunala utföraren av Daglig Verksamhet, Individ och familjeomsorg och Socialpsykiatri. Vi arbetar på uppdrag av social- och omsorgsnämnden. Råd & Stöd har ca 550 medarbetare och hos oss finns många olika verksamheter och medarbetare med olika kompetens och erfarenhet. 

Vill du vara med och påverka människors liv i vardagen och ha ett meningsfullt arbete så är chansen stor att du kommer trivas hos oss på Leanlink. Att samverka är en naturlig del av vårt arbete inom Råd & Stöd liksom att vara drivande när det gäller utveckling och förändringsarbete. Ett arbete där du som medarbetare är otroligt viktig. 

Som administratör hos oss kommer du ingå i en administrativ arbetsgrupp om sju medarbetare. Både administratörer, verksamhetschefer och övriga stödfunktioner sitter i lokaler på Klostergatan 5B. Arbetstiderna är förlagda helgfri vardag 8-17 med flextidsavtal. 

Du som söker
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning. Har du eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig ser vi det som meriterande. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med löneadministration. Har du erfarenhet av personalsystemet Heroma ser vi det som meriterande. Erfarenhet av diarieföring och arkivering samt erfarenhet och kunskap i ekonomisystemet Unit4 är också för tjänsten meriterande. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet och har kunskap kring regelverk och avtal inom området då du behöver kunna hantera och förhålla dig till dessa i ditt dagliga arbete.

Du behärskar svenska i såväl tal som skrift då arbetet innebär mycket kontakter både skriftligt och muntligt med bland annat verksamhetschefer och medarbetare. 

För att trivas i rollen som administratör hos oss behöver du kunna ta ett eget ansvar för dina arbetsuppgifter och vara duktig på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver också känna dig bekväm i att arbeta utifrån deadlines. Samtidigt som du ska kunna arbeta självständigt behöver du också kunna samarbeta med andra på ett smidigt och lyhört sätt. Vi ser också att du är serviceinriktad och tillmötesgående och har förmågan och viljan att hjälpa andra samt att du vid ändrade omständigheter kan anpassa dig och se möjligheterna i förändringar. 

Övrig information 
Tillträde: 1 augusti 2023 eller enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 11190

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2023
  • Ansök senast: 19 maj 2023

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024