OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
ARBETSUPPGIFTER
Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.
Verksamheten bedrivs i fräscha lokaler med modern utrustning. Vi sätter stor vikt vid en god arbetsmiljö. Arbetsplatsen har ett aktivt friskvårdsarbete där flera alternativ till friskvård erbjuds. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.
Informationsförvaltningsenheten ansvarar för all storskalig skanning- och utskriftsproduktion inom polisen. Som administratör har du till uppgift att i lag och enskilt bidra i den dagliga skanning- och utskriftsproduktionen genom att arbeta med posthantering, kuvertering, inskanningen samt det efterföljande administrativa arbetet. I arbetet ingår även andra uppgifter så som felsökning, arbete i våra arkiv.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig
• Minst 1 års erfarenhet i rollen som administratör i närtid, eller annan arbetsuppgift som kan bedömas likvärdig
• Mycket god datorvana
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av skanning- eller utskriftsproduktion
• Erfarenhet av att arbeta inom polisen eller rättsväsendet i övrigt som bedöms som relevant för funktionen
• Erfarenhet av Polisens IT-system
Personliga egenskaper
Som administratör på Informationsförvaltningsenheten är det viktigt att du som person är strukturerad och noggrann. Arbetet innebär att du behöver vara spindeln i nätet, det är därför bra om har god förmåga att hantera stress och kan ha många bollar i luften samtidigt. Är du dessutom flexibel och en positiv lagspelare med stor servicekänsla så kommer du trivas hos oss.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet
ÖVRIGT
Placeringsort: Kiruna
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 25/2 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.
Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle
Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827
Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78