Administratör till Rättsavdelningen Stockholm

Arbetsbeskrivning

Polismyndighetens rättsavdelning består av 750 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.

Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten.

I avdelningskansliets uppgifter ingår bl.a. att driva och samordna rättsavdelningens arbete med planering, uppföljning och verksamhetsstyrning, och att samordna avdelningens verksamhetsutveckling och omvärldsbevakning.

ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att vara ett administrativt stöd till främst ledningen för rättslig styrning och stöd och till informationsförvaltningen-, men även till övriga inom avdelningen. Arbetet är varierande till innehåll och omfattning där du behöver vara beredd att agera och hjälpa till där det behövs. I arbetet ingår bl.a. bevakning av mail och telefon, skriva mötesanteckningar, administrera inkomna ärenden och delningar, göra bokningar och övriga administrativa uppgifter.

Utöver detta så ska du självständigt kunna samla in och sammanställa uppgifter och administrativt hålla ihop konferenser. Du kommer även att delta i kansliets arbete med att utveckla rutiner och former för kansliets arbete.


KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:
• gymnasiekompetens
• erfarenhet av arbete som administrativt stöd
• erfarenheter av arbete med ärendehantering i dokument- och ärendehanteringssystem, personal och ekonomisystem.
• erfarenheter av att driva parallella aktiviteter, hålla tidsplaner och medverka vid enhetens
leveranser.
• vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har:
• arbetat med motsvarande arbetsuppgifter på en myndighet i minst tre år.

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga. Vi ser att du är noggrann, stresstålig, flexibel och ansvarsfull. Vi ser även gärna att du har ambition att utveckla verksamheten tillsammans med andra och att du har god förmåga att arbeta i grupp, men kan också ta eget ansvar och arbeta aktivt och självständigt inom eget uppdrag.



Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Flextid tillämpas.
Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta, Eva Lindahl, tfn 010-5634811

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver sve

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083

Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.

Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle

Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827

Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024