Administratör till Rättsavdelningens kansli

Administratör till Rättsavdelningens kansli

Arbetsbeskrivning

Vi söker en administratör till Rättsavdelningens kansli. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor ha ett utvecklande och roligt arbete, samtidigt som du bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är, med cirka 34 000 medarbetare, Sveriges största myndighet. Myndigheten leds av rikspolischefen och är organiserad i sju polisregioner samt ett antal nationella avdelningar med kanslier.

Rättsavdelningen är en av de nationella avdelningarna och ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden och informationsförvaltning. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till varierande arbetsuppgifter och kontakter.

Avdelningskansliet ansvarar för strategisk styrning och verksamhetsutveckling, samt utför aktivitetsplanering och uppföljning av rättsavdelningens verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Det kommer att läggas stort fokus på att hantera, bedöma, bereda och, i samråd med kanslichefen, fördela ärenden som kommer in tillkansliets funktionsbrevlåda. En del arbetsuppgifter har kort svarstid och funktionsbrevlådan har ett högt inflöde.

Utöver detta ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Samverkan internt och externt
• Beställningar och inköp
• Planera och boka möten av olika slag
• Posthantering, diarie- och arkivhantering
• Andra sedavnliga administrativa arbetsuppgifter


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• För området relevant utbildning, ex. gymnasieutbildning eller YH-utbildning
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör
• Mycket god datorkunskap, exempelvis inom Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av att arbeta statligt
• Erfarenhet av polisens verksamhet

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du har mycket hög servicenivå, är lösningsorienterad och tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Då rollen är omväxlande och med tidvis högt tempo och snabba uppgifter behöver du ha förmåga att kunna prioritera. En framgång för detta är att du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt och förmåga att tänka långsiktigt och ligga steget före.

Att arbeta på kansliet innebär kontakt med alla de områden som avdelningen ansvarar för, men även med andra delar inom myndigheten samt externt. Du behöver därför ha god samarbetsförmåga och ett förhållningssätt som innebär att du både lyssnar och för konstruktiva dialoger på ett reflekterande och prestigelöst sätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083

Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.

Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle

Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827

Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Administratör sökes till kontor i Nacka

16 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

16 december 2024

Administration

12 december 2024

Administratörer

12 december 2024