OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en flexibel administratör till lokalpolisområde Kristinehamn. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Region Bergslagen består av Polisområdena Dalarna, Örebro och Värmland. Polisområde Värmland består av fyra lokalpolisområden, LPO Karlstad, LPO Kristinehamn, LPO Arvika och LPO Torsby. Lokalpolisområde Kristinehamn utgörs av Kristinehamn, Filipstad och Storfors kommuner med polisstationer i Kristinehamn och Filipstad samt ett lokalkontor i Storfors. LPO Kristinehamn är beläget i östra delen av Värmland.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer ditt arbete bestå av att bemanna receptionen i Kristinehamn och även vid behov receptionen i Filipstad. Du kommer att handlägga ansökningar för pass och nationellt ID-kort samt lämna ut resehandlingar. I rollen som administratör utgör du ett stöd till kärnverksamheten i olika typer av administrativa och praktiska arbetsuppgifter samt andra ärenden som inkommer via receptionen. Arbetet sker i direktkontakt med besökare och du blir på så sätt polisens ansikte utåt. Tillsammans med övriga medarbetare bidrar du till att vår verksamhet bedrivs effektivt och rättssäkert.
I tjänsten ingår även:
• hantering av inkomna skrivelser/begäran om allmänna handlingar
• diarieföring och arkivering
• posthantering
• registrering i olika system
• hantering av hittegods
• besvara frågor via mail och telefon
• viss anmälningsupptagning
Vid sidan av de huvudsakliga arbetsuppgifterna kan det över tid tillkomma andra administrativa arbetsuppgifter av annan karaktär inom lokalpolisområdet. Vi söker därför dig som är flexibel och öppen för att ta in ny utbildning eller nya rutiner, i linje med att förbättra och utveckla verksamheten.
Arbetstiderna följer verksamhetens behov och är till största del förlagd dagtid med viss möjlighet till flex. Tjänsten kan innefatta resor inom lokalpolisområdet.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• gymnasieexamen
• erfarenhet av arbete i reception eller annat serviceyrke som arbetsgivaren bedömer som relevant
• vana av att använda dator som arbetsredskap och att navigera i datasystem
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• B-körkort
Det är meriterande om du utöver ovan även har:
• utbildning i RES och/eller erfarenhet av att hantera resehandlingar inom polismyndigheten
• erfarenhet av administrativt arbete inom statlig verksamhet
• erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar
• språkkunskaper utöver engelska och nordiska språk
Personliga egenskaper
Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning. Du har en förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalité. Som person behöver du vara flexibel och snabbt kunna anpassa dig efter nya förutsättningar om arbetssituationen kräver det. Då du kommer ingå i en relativt liten arbetsgrupp behöver du vara självständig i ditt arbete och ha en god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Intervjuerna planeras att genomföras 15/12-20/12.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader
Arbetsort: Kristinehamn. Tjänstgöring i Filipstad kan förekomma vid behov
Arbetstid: Arbetstiderna följer verksamhetens behov och är till största del förlagd dagtid med viss möjlighet till flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör reception
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tillförodnad chef ekonomi region Öst Tobias Lundh
SACO Anna Owens
010-56 34 881
Chef Forensiska sektionen Bergslagen Christina Tryggvesson
010-5672125
OFR/P Anna Ekstam
010-5672199
Chef Per-Jan Eriksson
11414
SACO-S Liselotte Sliwon
11414
Tf gruppchef Leif Lexon
114 14
Gruppchef Sanna Riihelä
010-5672697
HR-handläggare Mikaela Pedersen
OFR/S Mats Henriksson
010-5671860