OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro som tillsammans är indelade i elva lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Värmland är ett av tre polisområden i region Bergslagen med huvudsäte i Karlstad. Det geografiska området sträcker sig över 16 kommuner. Polisområde Värmland är indelat i fyra lokalpolisområden: Arvika, Karlstad, Kristinehamn och Torsby. På polisområdesnivå finns även en utredningssektion samt ett kansli.
Lokalpolisområde Torsby ingår i polisområde Värmland. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör blir du placerad inom gruppen för stöd och service. Arbetsuppgifterna innebär att ge stöd och service åt allmänheten samt hjälpa besökare tillrätta inom myndigheten. Du kommer i ditt arbete bemanna receptionen där du handlägger ansökningar för pass och nationellt ID-kort samt lämnar ut resehandlingar. I din roll utgör du ett stöd till kärnverksamheten i olika typer av administrativa och praktiska arbetsuppgifter samt andra ärenden som inkommer via receptionen. Arbetet sker i direktkontakt med besökare och du blir på så sätt polisens ansikte utåt. Tillsammans med övriga medarbetare bidrar du till att verksamheten bedrivs effektivt och rättssäkert.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot, handlägga och lämna ut resehandlingar
Andra förekommande arbetsuppgifter:
• Hantera hittegods
• Tillståndsansökningar
• Viss vapenhantering
• Besvara frågor via mail och telefon
• Ta emot anmälningar
Arbetsuppgifterna utövas självständigt likväl som i grupp. Resor till andra receptioner i tjänsten förekommer.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Godkänd gymnasieutbildning med högskolebehörighet
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Erfarenhet av reception eller annat serviceyrke
• Körkort B
• God datorvana och erfarenhet av att navigera mellan olika datasystem
Det är meriterande om du även har:
• Genomförd utbildning i RES och erfarenhet av resehandlingar
• Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har en förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning. Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamarbete är en förutsättning för att verksamheten ska fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Torsby
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2. Kvällsarbete kan förekomma
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör
För att kunna få en anställning krävs det ett godkänt resultat på den interna utbildningen för resehandlingar. Utbildningen är förlagd två veckor på heltid bestående av en vecka teori och en vecka praktik.
Anställningen är tidsbegränsad till och med 2025-12-31 med möjlighet till förlängning.
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tillförodnad chef ekonomi region Öst Tobias Lundh
SACO Anna Owens
010-56 34 881
Chef Forensiska sektionen Bergslagen Christina Tryggvesson
010-5672125
OFR/P Anna Ekstam
010-5672199
Chef Per-Jan Eriksson
11414
SACO-S Liselotte Sliwon
11414
Tf gruppchef Leif Lexon
114 14
Gruppchef Sanna Riihelä
010-5672697
HR-handläggare Mikaela Pedersen
OFR/S Mats Henriksson
010-5671860