Administratör till receptionen i Eskilstuna

Administratör till receptionen i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vår grupp i Eskilstuna/Strängnäs söker vi nu en serviceinriktad och flexibel administratör. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten består av ca 34 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Öst består av tre polisområden; Östergötland, Södermanland och Jönköping. Polisområde Södermanland är i sin tur indelat i tre lokalpolisområden (LPO); Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping, en utredningssektion samt ett kansli.

Vi söker nu dig som vill arbeta i receptionen i Eskilstuna och vara en viktig del i Polisens ansikte utåt och kontakten med medborgare.

ARBETSUPPGIFTER
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden.

I receptionen erbjuds ett varierat arbete med många olika arbetsuppgifter. Bland de huvudsakliga uppgifterna finns bland annat:

• Pass- och nationell id-kortshantering
• Hittegodshantering
• Tillståndshantering
• Anmälningsupptagning
• Extern- och intern service
• Besvara telefonsamtal och e-mail

Arbetstiden är dagtid måndag till fredag, med inplanerade kvällspass. Två dagar i veckan har receptionen kvällsöppet fram till 18:30. Kvällspassen planeras in under en 6 veckorsperiod då jobbar du kväll, till 18:30, 1-2 arbetspass.

Även arbete inom lokalpolisområdets andra receptioner förekommer.

Utbildning i RES-systemet inkl. en examination där du måste ha godkänt resultat kommer att genomföras (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Godkänd och fullständig gymnasieexamen
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Grundläggande kunskaper i engelska gällande tal och förståelse
• B-körkort
• Erfarenhet av kundservice- eller receptionsarbete med direkta kundmöten, alternativt annan erfarenhet som bedöms relevant/likvärdig

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av anmälningsupptagning
• Erfarenhet av systemen DurTvå, RES och Hittegods
• Kunskaper i språk utöver engelska och svenska

Personliga egenskaper:
Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är serviceinriktad och flexibel. Du har en hög känsla för rättssäkerhet samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete. En god förmåga att samarbeta med kollegor såväl som kunder är också nödvändigt i rollen. I vardagen är du en person som kan jobba självständigt och ser till att få dina uppgifter gjorda. Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Eskilstuna

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024