OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet
Vi söker nu en administratör till receptionen i Sollefteå. #LI-DNI
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Du kommer att arbeta i direkt kontakt med våra besökare via besök, telefon och mail. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att vara allmänheten behjälplig med att handlägga passansökningar samt ansökningar om nationellt ID-kort. Du kan också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag samt anmälningsmottagning.
Då inflödet av ärenden i vår reception är varierande kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier.
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
• Arbetslivserfarenhet i nutid inom receptionsarbete med många direktkontakter i form av personliga möten, eller liknande erfarenhet som arbetsgivare anser likvärdigt.
• God datavana och lätt för att lära dig nya IT-system.
• B-Körkort.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete inom polisen.
• Erfarenhet av arbete inom myndighet eller offentlig förvaltning.
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods och Durtvå.
• Har ytterligare utomnordiska språkkunskaper utöver engelska.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är social och trivs med att vara myndighetens ansikte utåt. Du är serviceinriktad och har alltid fokus på att leverera ett bra kundbemötande. Du driver ditt arbete framåt själv och har en positiv attityd vilket medför att du gärna ser lösningar istället för problem. Då arbetsuppgifterna kan komma att variera ser vi att du är flexibel och har förmågan att prioritera vad som behöver göras härnäst. Du trivs bra att arbeta i en grupp där samarbete är en stor del av vardagen.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
ST Region Nord, SACO-S Region Nord, Seko Polisen Nord, Polisförbundet Region Nord, samtliga nås via växeln, 114 14
Anställningsform: Tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader.
Funktion: Administratör Reception, Stöd/ Service 2, LPO Södra Ångermanland, PO Västernorrland, Polisregion Nord.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Sollefteå
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 februari 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33