Administratör till receptionen i Sundsvall

Administratör till receptionen i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till vår reception i Sundsvall som är flexibel, empatisk och lyhörd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen.

Lokalpolisområde Medelpad har totalt två receptioner. Dessa receptioner finns i Sundsvall och Ånge. Nu söker vi dig som vill jobba som administratör i vår reception i Sundsvall.

Receptionen i Sundsvall vid lokalpolisområde Medelpad har en besöksfrekvens på ca 50 000 besökare per år. Hög servicenivå till allmänheten är av yttersta vikt för oss för att kunna uppfylla de höga servicemål som vi har för avsikt att uppnå även i framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen.

Funktionen innebär omfattande kontakt med allmänheten. Arbetet är i första hand kundbaserat och kan innebära perioder av högre inflöde av besökande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Handlägga pass- och identitetsärenden
- Ansvarig för dagliga administrativa sysslor i receptionen
- Anmälningsmottagningar
- Hittegodshantering
- Tillståndshantering
- Mottagning av vapenärenden

Du som söker ska också vara beredd att vara behjälplig med andra arbetsuppgifter i lokalpolisområdet.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen kan ske på annan ort.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Erfarenhet i närtid av att arbeta i reception
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg
• Svenskt medborgarskap
• Körkort B

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av att arbeta i reception hos Polismyndigheten
• Arbetslivserfarenhet från arbete i polisiära datasystem som RES, RAR, DurTvå, Extenda,
PIL och CS-meny
• Erfarenhet av anmälningsmottagning
• Kunskaper i övriga språk utöver svenska och engelska


Personliga egenskaper

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och positivt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C40862/2020, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Sundsvall

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Nord
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2020
  • Ansök senast: 17 augusti 2020

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


Receptionist

11 oktober 2024

11 oktober 2024

Engagerad Receptionist till Elander Advokatbyrå

Engagerad Receptionist till Elander Advokatbyrå

11 oktober 2024