OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till vårt team söker vi nu en administratör till receptionen som är serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Regionen är indelad i fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten och ett Regionkansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Vi söker dig som vill arbeta i receptionen hos stöd/servicegruppen 2 i Västernorrland med placering i Sundsvall.
ARBETSUPPGIFTER
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att arbeta som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att:
• handlägga passansökningar och ansökningar om nationella ID-kort
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Hantera hittegods
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen
• vid behov vara behjälplig med att utföra andra arbetsuppgifter i lokalpolisområdet kopplat till stöd/service
Tjänsten innebär att du kommer att genomgå en nationell RES-grundutbildning för pass-och ID hantering, förlagt till dagtid under 5 utbildningsdagar samt 4 dagars handledning. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta anställningen. Annan lokal utbildning kan också förekomma.
Arbetstiden i receptionen är framförallt förlagd under dagtid, däremot kan det förekomma kvällsarbete samt arbete på veckoslut.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• En avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst 2 mån sammanhängande och aktuell arbetslivserfarenhet inom receptionsarbete, såsom att ta emot besökare/gäster, sköta in och utpassering, besvara inkommande telefonsamtal och mejl. Erfarenheten ska vara max fem år tillbaka i tiden
• god datavana och lätt för att lära dig nya IT-system
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• körkort B
Det är meriterande om du även har:
• minst 1 års erfarenhet av övriga administrativa arbetsuppgifter som arbetsgivaren anser relevanta för tjänsten
• erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentliga förvaltningar, som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• tidigare arbetat med passhandläggning inom Polisen
• ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• att du kan arbeta i ett högt och växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• Du har en god förmåga att arbeta självständigt och du tar ansvar för ditt arbete
• Du har en förmåga att skapa struktur samt prioritera och organisera ditt arbete
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
• att du har ett lösningsorienterat fokus
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Sundsvall
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33