Administratör till receptionen med placering Ystad

Administratör till receptionen med placering Ystad

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Vi söker nu två serviceinriktade, ansvarstagande, noggranna och strukturerade administratörer till vårt stöd och serviceteam. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Stöd och serviceteamet i Ystad ansvarar för att hjälpa allmänheten med frågor och olika ärenden, exempelvis pass. Arbetet är varierat då vi strävar efter arbetsrotation så att alla i gruppen ska kunna göra alla arbetsuppgifter inom receptionens område.

ARBETSUPPGIFTER
Din uppgift är att vara Polisens ansikte utåt tillsammans med övriga medarbetare på stöd och service i Ystad. Fokus i ditt arbete är ge bra service till allmänheten så de är nöjda med tillgänglighet, bemötande och handläggningstider.

Arbetet innebär att du kommer upprätta anmälningar samt handlägga pass- och id-kortsansökningar. Utöver detta ingår det även hittegodshantering, utlämning av beslag och övriga administrativa arbetsuppgifter.
En förutsättning för att tjänsten övergår från provanställning till tillsvidareanställning är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen för resehandlingar som sträcker sig över sammanlagt två veckor.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• gymnasieexamen eller motsvarande
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• goda kunskaper i engelska
• aktuell erfarenhet av att använda dator som främsta arbetsredskap

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• några års aktuell arbetslivserfarenhet av att ge service i reception eller motsvarande serviceyrke
• arbetslivserfarenhet av anmälningsupptagning
• genomgått den nationella utbildningen i RES och har erfarenhet av att ha arbetat i RES
• språkkunskaper utöver svenska och engelska

Vi söker dig som:
• är serviceinriktad och har ett trevligt bemötande
• är ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• har god samarbetsförmåga och god förmåga att kommunicera med olika människor
• är flexibel och intresserad av utveckling
• har en god förmåga att hantera arbetstoppar samt kunna tempoväxla snabbt i arbetet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Placeringsort: Ystad
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör, Stöd/Service 2, Lokalpolisområde Ystad
Anställningsbenämning: Administratör

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10/1 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult Amanda Larsson.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024