OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Tjänsten är placerad på Kriminalvårdens regionkontor för Region Öst i Linköping. Region Öst täcker Östergötlands, Jönköpings, Kalmar, Gotlands och Kronobergslän. Regionen består av fem anstalter, fem häkten, sju frivårdskontor och ett regionkontor.
Regionkontoren har i uppgift att leda, planera och operativt stödja och samordna verksamhetsområdenas arbete med att verkställa utdömda påföljder, bedriva häktesverksamhet och utföra personutredningar i brottmål. Regionkontoren ska i den operativa kriminalvårdsverksamheten omsätta och säkerställa genomförandet av de nationella uppdrag som ges i verksamhetsplanen samt följa upp att fastställda mål och resultat uppnås. Vid regionkontoren finns, som stöd för regionchefens ledning och styrning av verksamhetsområdena, verksamhetsexperter för anstalt, häkte, frivård och hälso-sjukvård, administratörer samt en sektionschef. Administratörerna lyder under sektionschefen. Vi söker nu en administratör för en spännande och viktig roll.
ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift är att stödja såväl regionchefen som övrig regionalt placerad personal i administrativa ärenden.
Arbetsuppgifterna består av diarieföring i systemet Platina samt registrering av uppgifter i andra administrativa stödsystem, arkivering, ärendebevakning, posthantering, beställningar, inköp och fakturahantering. Även upprättande av kallelser, dagordningar samt förande av protokoll vid regionala möten ingår. Registratorsfunktionerna svarar för rådgivning, stöd och utbildning till lokal nivå i diarieföringsfrågor.
Som administratör på regionkontoret utgör du en viktig servicefunktion. Administratörsfunktionen måste alltid vara bemannad under expeditionstid på vardagar och i arbetsuppgifterna ingår kontorsstöd till regionledningen i form av kontaktperson mot HK i olika frågor samt mottagande av besökare. I arbetsuppgifterna ingår även daglig bevakning av telefon, mail, fax samt tillsyn av lokaler, utrustning och viss teknisk support. Verksamhetens behov samt riktade uppdrag från regionchefen kommer att påverka den mer detaljerade fördelningen av arbetsuppgifter inom ansvarsområdet.
Du delar ansvaret tillsammans med ytterligare en administratör på regionkontoret.
KVALIFIKATIONER
Arbetet som administratör är en servicefunktion, vilket ställer krav på att du är serviceinriktad, flexibel och strukturerad. Du skall ha förmåga att arbeta självständigt men i nära samarbete med övriga anställda på regionkontoret samt andra aktörer såväl inom som utanför myndigheten. För detta krävs det att du har en god samarbetsförmåga och intresse, vilja och förmåga att hjälpa dina kollegor för att leverera lösningar. Du ska vara noggrann och medveten om mål och kvalitetsstandard samt ansvarstagande i ditt uppdrag.
Krav:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• Goda kunskaper i Officepaketet
Meriterande:
• Gymnasieexamen med inriktning mot administration och ekonomi
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration och ekonomi
• Utbildning i Officepaketet
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig eller kommunal verksamhet
• Väl vitsordad och flerårig erfarenhet från liknande tjänster
• Kunskaper i diarieföring och arkivhantering
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult SOURCE Christel Persson
0736-55 23 00
Rekryteringskonsult SOURCE Erik Asp
0704-93 72 70
regionchef Jörgen Nordin
013-495 29 01
Koordinator Helena Green-Karlsson
013-495 29 12