OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
2014/111078
Visstidsanställning, 12 månader med tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsmiljöverket är en myndighet som förebygger ohälsa och olycksfall i arbetet genom inspektion, information och utfärdande av regler. Vår verksamhet finns på flera orter runt om i landet. Huvudkontoret ligger i Stockholm och vår inspektionsverksamhet är uppdelad på fem regioner, nord, mitt, syd, öst och väst. Totalt är vi omkring 550 personer varav omkring ca 250 inspektörer.
Till region mitt söker vi nu en administratör. Regionen omfattar 6 län har ca 60 medarbetare. Tjänsten är placerad vid regionkontoret i Örebro, vi sitter i ljusa och trevliga lokaler centralt beläget. Ett filialkontor finns i Falun.
Ditt nya jobb
Innebär i huvudsak att avlasta regionens fyra chefer och ansvara för att organisera och underlätta arbetet av den dagliga driften. Arbetsuppgifterna är varierande med fokus på samordning och koordinering. Det kan t.ex. handla om att:
* Hantera och samordna dokumentation i samband med skyddsronder på region- respektive filialkontor
* Sammanställa riskbedömningar, och medverka i att upprätta handlingsplaner
* Hålla ihop och vara ett stöd i att följa upp aktiviteter och åtgärder i handlingsplaner med de som är ansvariga
* Bokning, kallelse och samordning av olika typer av möten och utbildningsinsatser, sammanställa presentationer ex ppt bilder.
* Skriva minnesanteckningar och ta fram underlag inför olika möten
* Viss administration i samband med rekrytering och framtagning av introduktionsplan
* Samordna och sammanställa svar kring remisser och andra frågeställningar
* Kontaktperson för en tillsynsaktivitet
Vi söker dig som
* Har minst tre års gymnasieutbildning, gärna med någon typ av eftergymnasial utbildning mot administration.
* Har minst 5 års erfarenhet av administrativa uppgifter gärna av samordnande/koordinerande karaktär
* Har god telefonvana och god förmåga att kommunicera
* Mycket goda kunskaper och erfarenhet av Officepaketet särskilt Excel
* Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska språket
* Erfarenhet från liknande arbete, gärna inom statlig eller landsting/kommunal verksamhet
Som person är du strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du är kommunikativ, flexibel och initiativrik med förmåga att planera ditt arbete utifrån deadlines. Du är serviceminded, taktfull, pålitlig och har hög integritet. För att trivas i rollen bör du vara öppen och beredd på att dagen kan ändras och att du behöver prioritera andra uppgifter än de som var planerade från början. Du tycker om och är duktig på att skriva då rollen innebär sammanställning av olika typer av underlag. Vid urvalet kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om du har frågor
är du välkommen att fr.o.m. 21 juli kontakta sektionschef Peder Carlsson, 010 – 730 97 81. Fackliga representanter är Britt-Marie Jönsson fackförbundet ST 010- 730 97 41 och
Ing-Marie Bjurstedt Saco 010- 730 99 65. Intervjuer kommer att påbörjas i början av september.
Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2014.
Kontaktpersoner på detta företaget
Se annons
Jenny Jernberg
Peder Carlsson
+46 107309781
Jan Sandberg
+46 0107309310