Administratör till registerenheten

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet.

Tjänsten är placerad på enheten för register, som ingår i avdelningen för statistik och jämförelser. Enheten för register ansvarar för drift, förvaltning och vidareutveckling av register som används för forskning, statistik samt uppföljning och utvärdering.

Socialstyrelsen samlar in en mängd data från vården och omsorgen som sedan används i våra hälsodata- och socialtjänstregister. En del av informationen består av pappersblanketter. Dessa behöver digitaliseras. Socialstyrelsen har tidigare haft underleverantörer för arbetet men har nyligen byggt upp en egen funktion för detta.

Till vår nya funktion för digitalisering söker vi nu en administratör som ska arbeta med scanning och registrering av pappersbaserad information.

Vi söker dig som vill
• arbeta med digitalisering av pappersblanketter
• delta i övriga förekommande administrativa uppgifter på registerenheten

Kvalifikationskrav
• Mångårig vana av att arbeta med scanning och efterregistrering/kontroll av pappersblanketter
• Erfarenhet av att arbeta med medicinska termer

För att lyckas i rollen är du mycket noggrann. Du har även lätt för att samarbeta och kommunicera. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta specifikt med data rörande dödsorsaker, graviditeter och förlossningar eller liknande.

Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och start snarast. Placeringen är på Socialstyrelsens kontor i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-02-14, genom att besöka vår hemsida www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-2626/2018. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner
Åsa Fransson
enhetschef
075-247 30 04

Ola Nordin
personalspecialist
075-247 41 85

Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 januari 2018

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024