OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
EMPLOID söker en noggrann administratör till ett konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm. Företaget har gedigen erfarenhet av international relocation och global mobility services. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning inledningsvis sker via EMPLOID, med goda chanser att bli överrekryterad och anställd hos kundföretaget. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.
Om tjänsten
Som administratör hos vår kund arbetar du nära företagets avdelning inom Immigration Service där din roll syftar till att granska och säkerställa att de dokument som krävs finns med i ansökningarna. Rollen är av administrativ karaktär där du har en viktig roll för att säkra en effektiv och korrekt utförd process inför kunds relocation. Det innebär att arbetsuppgifterna kan variera beroende på dokumentens omfattning eller ansökningarnas geografiska ursprung där det finns olika krav på dokument. Du kommunicerar internt med olika funktioner och rapporterar till avdelningens Team Leader.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående t.om. 31/8–21 med goda chanser till förlängning.
Om dig
Vi söker dig som har fallenhet för administration och som trivs i en föränderlig bransch. För att vara aktuell för tjänsten krävs:
– Avslutad gymnasial utbildning
– Något års arbetslivserfarenhet inom administrativa tjänster
– Goda kunskaper i Officepaketet samt god IT-vana
– Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du är noggrann och har öga för detaljer. Du måste även kunna kombinera ditt noggranna arbetssätt med effektivitet eftersom ditt arbete är avgörande för hur smidig processen hos berörd myndighet kommer att bli. Du har en positiv inställning till ditt arbete samt förståelse för att ditt arbete påverkar människor på den globala arbetsmarknaden och deras möjlighet att bo och jobba i Sverige.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, konsultuppdrag t.o.m. 31/8–21
Plats: Centrala Stockholm, efter introduktion finns möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan
Arbetstider: 08.30-17.00
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Administratör, Dokumentgranskare, Filing Konsult, Relocation Rekrytering, Stockholm