Administratör till Riksbanken i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Riksbanken är en myndighet under riksdagen. De är Sveriges centralbank. Myndigheten ska se till att inflationen är låg och stabil över tid, bidra till att det finansiella systemet är stabilt och effektivt och se till att det går att göra betalningar. Riksbanken ger också ut Sveriges sedlar och mynt. På Riksbanken arbetar idag cirka 480 personer. De arbetar i en dynamisk miljö där många spännande och komplicerade frågeställningar diskuteras. Myndighetens kontor är beläget vid Brunkebergstorg i centrala Stockholm. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du en administrativ stjärna med minst 3 års arbetslivserfarenhet? Vill du dela med dig av din kunskap på en samhällsviktig myndighet? Då är detta rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi efter en administratör till Riksbanken i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en duktig administratör till Riksbanken i Stockholm. Som administratör hos myndigheten kommer du att vara ett viktigt stöd i deras arbete.

Då myndighetens verksamhet är under ständigt förbättring och utveckling är de nu i behov av administrativt stöd. I rollen ingår det att hantera kalendrar, boka och förbereda möten, skriva minnesanteckningar, hantera fakturor, boka resor samt samanställning av dokument.

Till denna tjänst söker vi dig som är positivt och gillar att arbeta med flera saker samtidigt. Du är en duktig på att formulera dig i skrift och arbetar väl i grupp.

Tjänsten är säkerhetsklassad, och du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och eventuell säkerhetsprövning.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

sköta administrativa rutiner
planera och samordna
arbeta utifrån fastlagda rutiner
vara ett operativt stöd för verksamheten
formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
hantera många kontakter med anställda och allmänhet
göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
göra kalenderbokningar, mötesbokningar
utföra reseplanering
fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
projektplanering och uppföljning av projekt
skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.


Krav för tjänsten 

gymnasium eller likvärdig utbildning
mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
kunna lämna en referens på likande uppdrag
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på 75% med en planerad start 15 oktober och med en uppdragslängd på ca 2 år. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i centrala Stockholm.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-08-26. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2023
  • Ansök senast: 26 augusti 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024