Administratör till Rudbecksgymnasiet

Administratör till Rudbecksgymnasiet

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och vill göra det lilla extra för personer du möter i ditt arbete? Gillar du också att arbeta med olika uppgifter på ett strukturerat och noggrant sätt? Rudbecksgymnasiet söker nu en administratör. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som administratör på Rudbecksgymnasiet ingår du i ett arbetsteam bestående av fyra rektorer och ytterligare två administratörer. Tjänsten som administratör innebär att du arbetar som ett nära stöd för skolans rektor och övrig personal inom olika områden. Vid behov kommer du även få stötta övriga i verksamheten och du kommer ha många olika kontaktytor både internt och externt. Rollen passar dig som trivs med variation i arbetet och arbetsuppgifter som förutsätter noggrannhet, ett eget engagemang och vissa inslag av egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• genomföra administrativa arbetsuppgifter och administrativt stöd i verksamheten
• kalla till möten inom verksamheten samt skriva protokoll
• vara ett stöd för rektor i det systematiska kvalitetsarbetet genom att ta fram underlag från våra system
• vara delaktig i schemaprocessen och göra uppdateringar i befintliga scheman utifrån förändringar i studieplaner
• skriva information till personal, elever och vårdnadshavare
• leda grupper inom verksamheten av administrativ karaktär
• uppdatera information på It's och hemsidor samt andra informationskanaler i samarbete med kommunikationsavdelningen
• ansvara för diarieföring och arkivering

Kompetenskrav

• avslutad gymnasieutbildning inriktning administration eller ekonomi, alternativt YH-utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av arbete inom skola

Vi söker dig som är trygg och stabil i din roll som administratör och har en god förmåga att strukturera och planera ditt arbete. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har ett stort intresse och vilja att leverera god service, hjälpa andra och hitta lösningar. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och arbetar bra tillsammans med andra människor. Då tjänsten kräver mycket kontakt med andra och dokumentation i våra verksamhetssystem så måste du kunna uttrycka dig väl i svenska språket, både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• god kännedom och kunskap i den kommunala skolans system som t.ex. Raindance, Personec, It's Learning, Skola 24, Teams, Adela, m.fl.
• erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem för offentliga handlingar, ex W3D3
• erfarenhet av schemaläggning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 augusti 2021

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Som administratör hos oss på Rudbecksgymnasiet har du ett eget kontor vägg i vägg med rektorer och andra administratörer med placering i borgen. Rudbecksgymnasiet ligger mitt i centrala Örebro. Vi erbjuder både högskole- och yrkesförberedande program.

Rudbecksgymnasiet är en av tre skolor i Örebro kommun där Riksgymnasiet Örebro, för döva och hörselskadade finns. På Riksgymnasiet går elever som är döva, har en hörselnedsättning, generell språkstörning eller kombinerad syn- och hörselnedsättning. Vi har över 50 års erfarenhet och präglas av ett nära samarbete mellan skola, boende och fritid. Ledord i verksamheten är delaktighet, gemenskap och kompetens. Målet är att ge eleverna förutsättningar att nå kunskapsmålen för utbildningen och att vara förberedda för framtida arbete och/eller vidare studier.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 april.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2021
  • Ansök senast: 8 april 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024