Administratör till Ryds Glas

Administratör till Ryds Glas

Arbetsbeskrivning

Administratör till Ryds Glas!

Om tjänsten
Är du på jakt efter ett jobb som bjuder på variationsrika arbetsdagar? Är du kommunikativ, noggrann och har erfarenhet av att ha jobbat i affärssystem? Då kan rollen som administratör på Ryds Glas vara något för just dig! Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som administratör på Ryds Glas kommer du att vara ansvarig över administrationen på anläggningen genom att ta hand om kunderna som kommer till anläggningen, ringer eller mailar förfrågningar och aktiviteter till verksamheten. Du registrerar arbetsorder, beställer material och har löpande kontakt med kunder för bästa planering av verksamheten. Följande arbetsområden ingår i tjänsten som administratör på Ryds Glas:

- Svara i telefon och mail
- Registrera orders i affärssystemet
- Göra beställningar
- Kundmottagning och försäljning över disk
- Ta emot leveranser
- Inventeringar
- Enklare jobb i verkstaden
- Hålla rent och snyggt på anläggningen
- Ansvara för att glasmästeri kompassen följs
- Bedriva förbättringsarbete av befintlig verksamhet
- Ansvara för glasmästeriets utrustning, servicebilar och lokaler

Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har tidigare erfarenhet av att ha hanterat ett affärssystem. Du har en hög känsla för att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser att du som söker har en förmåga att strukturera och organisera arbetsuppgifter och verksamhet, både dina egna och andras. Som administratör på Ryds Glas använder du dig av digitala verktyg och system och känner dig trygg med det.


Om verksamheten
Ryds Glas är ett entreprenörsdrivet företag som älskar glas! Under de senaste åren har vi haft en kraftig tillväxt och vi är Sveriges största glasmästeri. Koncernen omsätter idag 900 MSEK och är verksamma på drygt 67 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 600 anställda och behöver nu förstärka med flera kompetenta kollegor för att fortsätta tillväxtresan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024