OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Till Saab söker vi nu en engagerad och serviceinriktad administratör.
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba direkt under avdelningschefen med klassiska administrativa arbetsuppgifter, och vara ett dagligt stöd för linjeorganisationen och ledningsgruppen i administrativa frågor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• ansvara för agenda samt delta i ledningsgruppsmöte
• upprätta och uppdatera styrande dokument
• beställa varor och tjänster
• beställa resor samt administrera reseräkningar
• organisera konferenser, stormöten och förbereda besök
• i budgettider inventera lokaler och datorer samt stödja linjecontrollern med att ta fram budgetunderlag
• vara avdelningens LiveLinkadministratör
Din profil
Engagemang och driv står högt på ditt CV. Du är strukturerad och har förmågan att självständigt planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du trivs att arbeta tillsammans med andra människor, är lyhörd och har en tydlig kommunikation. Vidare är du flexibel med förmågan att snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter. För denna tjänst är goda språkkunskaper i engelska nödvändigt.
Goda kunskaper i Office-paketet är viktigt. Erfarenhet av administrativt arbete och vana av att arbeta i Livelinkstrukturen är mycket meriterande.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är visstidsanställning på 6 månader med möjlighet till förlängning. 100% med tillträde i augusti/september.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se alt. www.industrikompetens.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennie Flodin på Skill, 013-473 81 67 alt. Jennie.flodin@skill.se
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23