Administratör till Saab

Administratör till Saab

Arbetsbeskrivning

Administratör till Saab

Om företaget
Saab representerar spetskompetens i världsklass inom det örlogsmarina segmentet – både över och under vattenytan. Vi konstruerar, bygger och vidmakthåller ubåtar och örlogsfartyg baserade på avancerad smygteknik. Våra kunder finns inom svenska Försvarsmakten men även inom utländska försvarsmakter och företag. Vi erbjuder dig goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss och att arbeta med den senaste tekniken inom det marina området. Din vilja till utveckling och dina personliga egenskaper väger tungt när vi nu utökar vårt område.
Tjänsten är placerad i Karlskrona. Detta är ett konsultuppdrag via Skill men där du har din placering på Saab.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en administratör som kommer arbete tätt tillsammans med områdeschefen samt flera olika sektionschefer. Rollen kräver en hög integritet och arbetet förväntas bedrivas relativt självständigt och därför söker vi någon som är välorganiserad, har bra kommunikations- och nätverksfärdigheter och ett stort ansvarstagande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

· Avlastar områdeschefen på bästa sätt i det dagliga arbetet.
· Söker, samla in data, sammanställa rapporter.
· Följer upp och administrera ändringar i planer.
· Koordinera och organisera möten och olika former av aktiviteter inom området.
· Medverka till att information, kallelser, kommunikation utformas och sänds ut i interna kanaler
· Samordna olika möten, inklusive researrangemang, agendaplanering och mötesdeltagare
· Medverka till att utveckla området, förbättra våra rutiner och vara en naturlig del av ledningsgruppen


Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, ha ett proaktivt fokus och tycka om utmaningarna i att vara delaktig i ett företag i förändring. Vi söker en DOER som inte drar sig för att ta egna initiativ och tar ansvar för sina uppgifter.
Du har ett intresse och en god förståelse för verksamheten samt medverkar till att utveckla den.

Vidare behöver du vara duktig på att organisera, strukturera och prioritera ett brett spektrum av administrativa frågor på ett effektivt sätt, ha god datorvana och ser inga hinder i att lära dig nya program och verktyg. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Du som person inger förtroende till omgivningen, har ett brett allmänt kunnande och en hög vilja. Du kännetecknas av ett högt engagemang för att leverera bra resultat. Som person är du är positiv, flexibel och ser inga hinder med att förutsättningarna förändras. Du har förmågan att arbeta med uppgifter som sträcker sig över långa tidsperioder.

För att bli anställd krävs att du genomgår säkerhetskontroll gjord av myndighet.


Ansökningsförfarande
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Maria Ericson, 0455-32 53 64, maria.ericson@skill.se för mer information. Tjänsten kan tillsättas innan slutdatum då intervjuer sker löpande.

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024