Administratör till Saab Aeronautics

Administratör till Saab Aeronautics

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en administratör till Saab Aeronautics. Välkommen till en bred och rolig roll där den ena dagen inte är den andra lik. Vill du arbeta brett med administrativa uppgifter i en ständigt utvecklande och lärande organisation? Här agerar du problemlösande och stöttar dina kollegor med en mängd olika uppgifter. Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla världens kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden som de är verksamma inom och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du vara ett administrativt stöd till ca 150 personer inom sektionen, vilket innebär att du kommer att ha ett stort kontaktnät. Du stöttar många olika grupper och olika projekt. Du tillhör ett mindre team och arbetar tätt ihop med din närmaste chef. Som administratör har du flera spännande och varierande arbetsuppgifter. Här nedan finner du ett axplock av vad som kan förekomma i din vardag:

- Koordinering och planering
- Systemarbete
- Mötesarrangemang
- Beställning av arbetsmaterial och behörigheter
- Introduktion av nyanställda.
- Registrering och arkivering av dokument i olika system.
- Tids- och reseadministration.
- Hantera hotell- och konferensbokningar

Din profil
För rollen som administratör lägger vi stort värde vid dina personliga egenskaper. För att trivas i tjänsten ser vi att du är social och utåtriktad samt har en god kommunikativ förmåga. Att kunna se möjligheter istället för hinder är en framgångsfaktor. Ditt arbetssätt genomsyras av struktur, tydlighet och effektivitet och du är serviceminded.

Kvalifikationskrav:

- Ett par års erfarenhet av liknande administrativt arbete
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Goda systemkunskaper och erfarenhet av Officepaketet
- B-körkort


Meriterande:

- Arbete i system som IFS/Sherpa, Hansa, Workday och Agresso.
- Tidigare erfarenhet av arbete på Saab.


Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess, därför krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning.

Ansökningsförfarande
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Skill men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar som konsult hos vår kund Saab Aeronautics. Detta är ett konsultuppdrag som initialt sträcker sig på ett år. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Isabelle Jerner (isabelle.jerner@skill.se). Vi tillämpar löpande urval så tveka inte på att söka tjänsten redan idag eller hör av dig om du har en fråga!

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg.
A talent hub, helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Broeders

Svanhild Johansson

Mattias Östman

Pehr Petersson

Lena Johansson

Annika Elfvingsson

Fredrik Larsson

Svanhild Johansson
0720 05 99 64
Elise Karlborg
0707-77 96 41
Pehr Peterson
0707-78 96 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Repslagaregatan 19
582 22 Linköping

Postadress

Repslagareg. 19
Linköping, 58222

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024