OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en administratör till Saab Aeronautics Business sustainment i Malmslätt. Välkommen till en bred och rolig roll där den ena dagen inte är den andra lik. Vill du arbeta brett med administrativa uppgifter i en ständigt utvecklande och lärande organisation? Här agerar du problemlösande och stöttar hela 150 personer med en mängd olika uppgifter. Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du vara ett administrativt stöd till ca 150 personer inom sektionen, vilket innebär att du kommer att ha ett stort kontaktnät. Du stöttar många olika grupper som främst jobbar mot bakre och främre underhåll av Gripen. Du tillhör en mindre grupp av 11 personer med varierande kompetenser och arbetar tätt ihop med din närmaste chef. Som administratör har du flera spännande och varierande arbetsuppgifter. Här nedan finner du ett axplock av vad som kan förekomma i din vardag:
- Koordinering och planering
- Systemarbete
- Mötesarrangemang
- Beställning av arbetsmaterial och behörigheter
Din profil
För rollen som administratör lägger vi stort värde vid dina personliga egenskaper. För att trivas i tjänsten ser vi att du är social och utåtriktad samt har en god kommunikativ förmåga. Att kunna se möjligheter istället för hinder är en framgångsfaktor. Ditt arbetssätt genomsyras av struktur, tydlighet och effektivitet och du är serviceminded.
Kvalifikationskrav:
- Ett par års erfarenhet av liknande administrativt arbete
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Goda systemkunskaper och erfarenhet av Officepaketet
- B-körkort
Meriterande:
- Arbete i system som IFS/Sherpa, Hansa, Workday och Agresso.
- Tidigare erfarenhet av arbete på Saab.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess, därför krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning.
Ansökningsförfarande
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Skill men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar som konsult hos vår kund Saab Aeronautics. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag som initialt sträcker sig på ett år. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erik Öquist (erik.oquist@skill.se). Vi tillämpar löpande urval men kommer att pausa processen mellan vecka 28 till 33 pga semester. Tveka därför inte att inkomma med din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.