OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Industrikompetens i Östergötland AB
Industrikompetens i Östergötland AB
Söker du en bred roll inom administration? Är du dessutom en teamspelare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Då kan det vara dig vi letar efter! Just nu söker vi en flexibel administratör till Saab i Växjö. Konsultuppdraget varar initialt fram till november och därefter finns goda möjligheter till förlängning. Skicka in din ansökan redan i dag!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du i en MS Office/Team Site baserad miljö arbeta med uppgifter såsom dokumenthantering, arkivering samt skapa en fungerande struktur. Din roll kommer även innebära att bistå avdelningens enheter, projekt och personal med bland annat mötesbokningar, bokning av arrangemang samt utformning av veckomeddelanden utifrån insamlad information. Vardagliga arbetsuppgifter kan även innebära inköp av exempelvis kontorsmateriel. Du kommer även vara behjälplig i ICT-ärenden, uppsägningar, behörigheter och felanmälningar.
Enklare ekonomiarbete förekommer i form av att attestera fakturor i Agresso, kontrollera kontering, upplägg/ändring av aktiviteter och kostnadsställen, hantering av uppdragssedlar, beställningserkännande samt bekräftelse till kund etc.
Tjänsten omfattar även;
• Administration inom ERP/IFS/Sherpa
• Rutinhantering kring verksamhetssystem
• Kvalitét- och miljöfrågor
• Bid management
Din profil
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du har;
• En gymnasieutbildning inom ekonomi och/eller eftergymnasial utbildning
• Minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God datorvana och förmåga att använda MS-Office
• Goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal och skrift
• Körkort B
Meriterande är att ha erfarenhet av;
• Projekt- och/eller konsultbaserad verksamhet
• Kvalitetsarbete
• Projektadministration
• Kundadministration
• Affärssystem, gärna IFS och Agresso
• Microsoft SharePoint och Team Site
• ISO 9001:2008
• ISO 14000:2004
• DHL Transport och frakthantering/system
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed krav på svenskt medborgarskap. Som person ser vi att du är en rättvis teamspelare som är självgående och initiativtagande. Du är dessutom noggrann och håller god ordning omkring dig. Vidare är du flexibel, snabb och effektiv i ditt arbetssätt.
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.industrikompetens.se redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Josefine Kindahl på mailadress josefine.kindahl@industrikomptens.se.
Väl mött med din ansökan!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23