Administratör till sambandscentral - heltid

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Tjänsten ”PERSONAL i SAMBANDSCENTRAL” hos Kleni är en nyckelbefattning i koncernens fortsatta tillväxtarbete.

Känner du dig manad för rollen som koordinator, blir du en del av- och representerar Sveriges just nu snabbast växande lokalvårdsföretag. Ett team med lång erfarenhet i städbranschen och med flera entreprenörer som tillsammans arbetar för koncernen, Kleni. Generellt får Kleni ofta feedback för att vara en sammanhållen och positiv grupp fylld med gemenskap.

Arbetsuppgifter
I rollen som koordinator ingår arbetsuppgifterna nedan:

Logistik ansvarig:

A) Behjälpligt av beställning av städmaterial då rätt material och mängd skall beställas.

- Kontroll av fakturor för material mot överenskomna leverantörspriser.
- Attestering av leverantörsfakturor.

B) Administrativt stöd till driftsenheten, regionansvariga och teamledare.
- Innefattar att skapa QR-koder för in- och utstämpling
- Lägga upp nya kunder, projekt osv i Tengella
- Kontrollera att teamledare och regionansvariga använder systemet på rätt sätt.

C) Daglig uppföljning av avvikande tidsrapportering till respektive personalansvarig
- Målet att i närtid ha korrekta tidsloggar för att senast den 5:e varje månad kunna rapportera till löneavdelningen att lön kan utbetalas.
- Ha stenkoll på alla inarbetade timmar i samråd med teamledare och regionansvariga.

D) Stöd i schemaläggning av personal i systemet Tengella inklusive skapande av arbetsordrar.

E) Fakturering: Ansvara för att fakturera kunder löpande. Både vad gäller fasta avtal och utifrån arbetsordrar.
- Hantera körjournal: Här handlar det om att ha koll på alla bolagets bilar ute på fältet via elektronisk körjournal.
- Hantera Bilar: i samarbete med AL, TL, Personal ute på fältet samt OAL ha koll på bilarnas besiktning och mående enligt intern rutin.
- Vikarietilldelning: Här skall man ha stenkoll på vikariepoolen samt vid sjukdom administrera vikarietillsättning tillsammans med ansvarig teamledare och regionansvariga.

Kravprofil:

Krav på tidigare erfarenheter:

* Mycket goda datorvana
* Mycket goda kunskaper i svenska. Omfattar tal, skrift och läsförståelse.
* B-körkort för manuellt växlad bil

Meriterande:
* Ekonomisk erfarenhet (fakturering, bokföring osv)
* Kunna budgetera samt förstå matematiken i det
* Erfarenhet av systemet ”Tengella” eller liknande bemanningsprogram 
* Kunskap om lokalvård

Arbetsvillkor:

Tjänsten är på heltid i huvudkontor i Sollentuna. Arbetstider mellan 07:00-16:00 men man skall vara online för eventuella ändring.

Ersättning enligt överenskommelse.

Passar du för rollen som koordinator i Kleni-koncernen? Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev till hr@kleni.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kleni AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2024
  • Ansök senast: 13 september 2024

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024